Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

EIGEN FOTO NGC 884 + 869

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

EIGEN FOTO NGC 884 + 869

Beste Mensen,

Nu eens geen nevel maar eens een sterrenhoop. Hedt betreft een van de bekenste dubbel cluster. Het zijn NGC 884 en 869.

komt tie:

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

ik verzuip haast in de sterren , prachtig gewoon arend , (heb gezien dat je ook gitaar speelt?)
    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
      ik verzuip haast in de sterren , prachtig gewoon arend , (heb gezien dat je ook gitaar speelt?)
      Dank je,
      Ja ik heb een gitaarschool. http://www.gitaarschool.nl

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hij is mooi zeg! Maar even een vraagje, hoe komt het dat jouw sterren zo 'groot' zijn en geen puntjes? Komt dat door je pixelgrootte ofzo? Of doe je aan binnig oid?

Groeten Patrick
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
          Hij is mooi zeg! Maar even een vraagje, hoe komt het dat jouw sterren zo 'groot' zijn en geen puntjes? Komt dat door je pixelgrootte ofzo? Of doe je aan binnig oid?

Groeten Patrick
          Hoi Patrick,

CCD camera's hebben altijd een bepaalde "blomming" De sterren in dit cluster zijn erg helder. De sterren zijn dus al snel erg groot. Ik heb dus te lang belicht. De belichtingstijd van 4 minuten. Dit had bijv 30 seconden moeten zijn. Dat zal best schelen.

gr Arend

Commentaar

blooming, dat zegt me wel wat.
            Is dat hetzelfde als bijvoobeeld zo'n verticale streep uit een heldere (overbelichte) ster bij ander camera's?
            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
              blooming, dat zegt me wel wat.
              Is dat hetzelfde als bijvoobeeld zo'n verticale streep uit een heldere (overbelichte) ster bij ander camera's?
              yep, Je pixels krijgen als ware te veel informatie binnen, ze lopen als het ware over. En dit doen ze door andere pixels in de aangrenzende omgeving te gebruiken.

gr Arend

Commentaar

Prachtige plaat weer arend!

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                  Prachtige plaat weer arend!
                  dank u

gr arend

Commentaar

Mooie foto Arend!

Hij geeft wel een goede impressie van wat je door een 8'' ziet op een donkere nacht. Alleen zijn de rode reuzen minder duidelijk door de telescoop.
                    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                    - EQ3, aandrijving + poolzoker
                    - Bresser 10x50
                    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
                    X