Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van M27 De halternevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto van M27 De halternevel

Beste mensen,

Hierbij weer eens een foto. Ik ben een beetje aan het experimenteren met hele korte belichtingstijden. Kan ook niet anders met al die regen enzo. Maar goed gisteren was het even helder hier. Helaas niet lang genoeg maar goed. Hierbij M27.

Hij is in het primaire brandpunt genomen van mijn C9,25

Heb voor elke kleur ongeveer 50 x 9 seconden belicht.

Toch grappig wat je er dan nog kan uithalen.
    Groetjes Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Prachtige foto Arend!
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Klasse!

Commentaar

Prima foto!

Commentaar

fijne en mooie structuren binnenin!
          Ps: toch geen regen op je aparatuur gehad?
          Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
            fijne en mooie structuren binnenin!
            Ps: toch geen regen op je aparatuur gehad?
            Nee gelukkig niet. Ik zelf vind hem niet geweldig. maar goed ik had te weinig tijd. Weet nu wel dat het kan.

gr Arend
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

misschien ook leuk om er bij te zetten met welke hardware de foto gemaakt is
              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Mooie foto arend! Leuk om te zien dat je uit zo'n korte belichting toch nog een goed resultaat kan halen.

Commentaar

Arend legt de lat nog enkele kilometers hoger voor zichzelf dan ik 'm zou leggen. Schitterende foto!!
                  The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Remco
                    misschien ook leuk om er bij te zetten met welke hardware de foto gemaakt is
                    Komt tie,

Losmandy GM-8
                    celestron C9,25
                    Atik 16 HR cam
                    Astronomic LRGB filters + atik filterwiel

gr Arend

Commentaar

thnx! als nieuwbie is het altijd handig dit soort dingen te weten. maaruhm mag ik nog even doorvragen ?

zoiets zie je dus alleen als je foto's maakt?
                      "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Hihi, toevallig heb ook ik gisteren veel moeite gedaan om M27 te vinden
                        in een gaatje in de bewolking, maar helaas niet gevonden..

Mooie foto hoor!

Groetjes,

Bandit
                        Achromatologisch

Commentaar

Hoi Arend,

Inderdaad kun je zien dat er wat weinig belicht is. Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat sfeervols, hij ziet er zo wat spookachtiger uit, de fijne details van de nevel hebben wat meer contrast dan op langbelichte foto's. Al met al niet gek voor de huidige weercondities.

Commentaar

Origineel geplaatst door Remco
                            thnx! als nieuwbie is het altijd handig dit soort dingen te weten. maaruhm mag ik nog even doorvragen ?

zoiets zie je dus alleen als je foto's maakt?
                            Ja in principe wel. het schijnt wel zo te zijn dat in hele grote kijkers.
                            je wel redelijk wat kan zien hoor. Bij hele groete kun je zelfs kleur herkenen.

Als je het leuk vind moet je maar eens op mijn site kijken.
                            Staan nog meer foto's van mij.
                            http://www.inhetdonker.nl

gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Arnaud
                              Hoi Arend,

Inderdaad kun je zien dat er wat weinig belicht is. Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat sfeervols, hij ziet er zo wat spookachtiger uit, de fijne details van de nevel hebben wat meer contrast dan op langbelichte foto's. Al met al niet gek voor de huidige weercondities.
                              Ja, inderdaad. Moet je voorstellen als ik mijn belichtingstijden kan opschroeven naar bijv 2 minuten. Dan ga je leuke dingen zien.

gr Arend

Commentaar

Werken...
                              X