Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ringnevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ringnevel

hallo Astroluitjes,

Gisteren heb ik wat geexpirimenteerd. het was hier tot ongeveer 12:30 redelijk helder.

Ik heb in het primaire brandpunt van mijn C9,25 geprobeerd de ringnevel te fotograveren. Aangezien mijn opstelling (montering) niet geschikt is voor een C9 en een volgkijker heb ik dus zonder autoguider gewerkt. Aangezien de C9 een brandpunt heeft van 2350 mm kon ik zonder autoguiding niet langer belichten dan 7 seconden. Daarnaast was de seeing ook slecht en heb je bij zulke brandpunten daar ook last van.

Maar goed toch geprobeerd. Ik heb van elke kleur (LRGB) 100 foto's van elk 5 seconden gemaakt . En deze gestackt.

Zie hier het resultaat . Als de seeing goed was geweest was hij denk ik stukken beter gelukt.

Gr Arend

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

noem je dat slecht? zuivere foto man !
    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Wat een prachtige foto Arend! Ik snap niet waarom je dat een slechte foto noemt?!

Misschien kan je komend jaar meedoen met de Hubble Competitie? :P

Commentaar

ringvel

Origineel geplaatst door Freek
        Wat een prachtige foto Arend! Ik snap niet waarom je dat een slechte foto noemt?!

Misschien kan je komend jaar meedoen met de Hubble Competitie? :P
        Nou, hij is niet echt slecht maar hij kan beter. Je ziet bijvoorbeeld alleen de centrale ster. Maar er staan nog 2 sterretjes in de nevel. door de slechte seeing en de korte belichtingstijd. zijn deze niet te zien. En dat vind ik jammer. Daarnaast zie je ook niet veel omringende sterren. Nu staan er niet zoveel ronde deringnevel maar toch wel meer als op deze foto.

Ik ben nou eenmaal een perfectionist.

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Mama mia! Wat een prachtige foto!!! :o

Commentaar

zou ik ook zo een foto kunnen maken met mijn intelliscope8 :P

Commentaar

Arend, ben je ook zoveel eisend voor je leerlingen op de gitaarschool ?
              ik ben niet kundig om je foto's te beoordelen maar als leek op dit gebied moet me van het hart dat ik je foto's steeds weer zit te bewonderen !
              Als ik zoiets kon maken zou ik ze afdrukken en inlijsten en kwam bij mij in de gang een komplete gallerij te hangen, en de wc hing ik ook nog vol.

Marcel.

Commentaar

Arend heeft gelijk. Deze foto is gewoon erg onder de maat. Ach, iedereen heeft wel eens z'n dag niet.

Nee man! Schitterend! Ik begin te twijfelen of ik straks mijn Frankrijk piggybackfoto's nog wel op het forum moet zetten....
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door pollux
                  Arend, ben je ook zoveel eisend voor je leerlingen op de gitaarschool ?
                  ik ben niet kundig om je foto's te beoordelen maar als leek op dit gebied moet me van het hart dat ik je foto's steeds weer zit te bewonderen !
                  Als ik zoiets kon maken zou ik ze afdrukken en inlijsten en kwam bij mij in de gang een komplete gallerij te hangen, en de wc hing ik ook nog vol.

Marcel.
                  Nee voor me leerlingen niet
                  Dat is anders.
                  maar bedankt voor de complimenenten

gr Arend

Commentaar

grote voorbeeld

Kijk mensen
                    Zo kan het ook. Dit is mijn grote voorbeeld.
                    De ultieme balans tussen seeing, apparatuur, lange belichtingstijden en kennis van fotowerking.

kijk maar eens op onderstaande link

http://www.robgendlerastropics.com/M57JM.html

gr Arend

Commentaar

Re: grote voorbeeld

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
                      Kijk mensen
                      Zo kan het ook. Dit is mijn grote voorbeeld.
                      De ultieme balans tussen seeing, apparatuur, lange belichtingstijden en kennis van fotowerking.

kijk maar eens op onderstaande link

http://www.robgendlerastropics.com/M57JM.html

gr Arend
                      Tja, maar dat is Robert Gendler hè, daar zijn we dat soort foto's van gewend

Commentaar

foto

ja, maar dat is wil ik uiteindelijk wel bereiken :lol:

gr Arend

Commentaar

Zou je dat willen zoals Gendler en al die grote jongens. Je telescoop bedienen via een pc en beelden downloaden van een telescoop die duizende kilometers verder staat? al die jongens hebben hun telescoop op een berg staan in new mexico en wordt helemaal automatisch bediend. ze hoeven niet eens wakker te zijn of wat dan ook. pc doet alles.

Het gevoel en passie van fotograveren onder die mooie hemel lijkt me helemaal verdwenen. en heb je opzoeen manier nog wel voldoening van je werk?

b.t.w Erg nette opname zeker met de belichtings tijden!!

Commentaar

Mama mia, wat een foto weer . En ookal is i niet zo goed als je m eigenlijk zou willen.....hij is toch erg mooi!

En ja, gendler........tel zn instrumentarium maar eens bij elkaar op, daar moet je de lotto voor winnen!

The observatory houses an RC Optical Systems 20" f/8 Ritchey-Chrétien telescope, Paramount ME, and STL11000 CCD Camera (SBIG).
                            En dan heeft i thuis nog wat staan waar je u tegen zegt.....

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                              Mama mia, wat een foto weer . En ookal is i niet zo goed als je m eigenlijk zou willen.....hij is toch erg mooi!

En ja, gendler........tel zn instrumentarium maar eens bij elkaar op, daar moet je de lotto voor winnen!
                              sparen sparen sparen. beter iets goed kopen dan met rommel spelen.

gr Arend

Commentaar

Werken...
                              X