Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vakantie (astro)foto's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• SkyGuy
    antwoordde :
    En hier is er nog iemand terug uit het donkere Frankrijk . En ik kan de lovende woorden over de helderheid en donkerheid daar alleen maar bijstaan! Zelfs als ik onder de veranda zat met lampen en kaarsen aan sprong de melkweg er nog uit. En je verdronk echt in de sterren. Ik heb nog een paar piggybackfoto's gemaakt die ik nog wel zal plaatsen, maar de etx hield mijn telelens niet ( ) dus het bleef bij melkwegfoto's. Maar echt, je ziet er zo veel meer dan hier in holland. Nevels worden echte nevels in plaats van vage vlekjes! Aanrader dus voor iemand die een donkere vakantie niet te ver weg wil!

Ik zat trouwens niet zo ver van je vandaan Arend, onder de stad Limoge vlak boven de dordonge (in een klein gehuchtje genaamd Lastours)

Enuhh....de foto's zijn weer schitterend!!! Ik vind vooral nummertje 2 erg mooi. Ik heb deze trouwens ook bijna allemaal visueel geprobeert Alleen de bubble niet.

Laat een reactie achter ::

• Arend van der Salm
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Deepsilence80s
    je fotografeert hubble naar huis 8)

ha,ha,ha
    :lol: :lol:

• Deepsilence80s
    antwoordde :
    je fotografeert hubble naar huis 8)

• Arend van der Salm
    antwoordde :
    frankrijk

Origineel geplaatst door Nop
    Prachtige foto's weer, ik ben vooral onder de indruk van M8, die ik stiekum toch wat spannender vind dan M42.
    Waar was je in FR?
    Ik zat in Payrac. Dat is vlak bij Rocamadour. ( de Dordogne)

gr Arend

• Arnaud
    antwoordde :
    Re: nevels uit frankrijk

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
    Hoi Arnaud,

Het was echt niet normaal hoe donker het daar was. De laguna nevel, de arendsnevel en de trifidnevel sprongen in mijn zoeker er gewoon uit.
    (zoals wij hier de plijaden zien bijv.)

De lagunenevel stond ongeveer op 15 graden.
    Maar ik kon op heldere nachten gewoon tot aan de horizon fotograveren.

Echt bijzonder hoor. De blauwe kanalen van de adelaars nevel heb ik op 5 graden gemaakt :lol:

gr Arend
    Ja,

Ik heb die ervaring ook een aantal keren gehad op vakantie. Dat is gaaf he? Je zou de constellaties wat verder zuidelijk eens moeten zien, het Zuiderkruis, Carina, Centaurus. Het stikt daar van de deepskyobjecten.

Dan kom je er toch wel weer achter hoe slecht het met de condities hier in Nederland gesteld is. Maar in Drenthe is het ook best goed sterrenkijken. Misschien ga ik daar wel weer eens heen....

Groeten,

Arnaud

• Nop
    antwoordde :
    Prachtige foto's weer, ik ben vooral onder de indruk van M8, die ik stiekum toch wat spannender vind dan M42.
    Waar was je in FR?

• Arend van der Salm
    antwoordde :
    foto's

Hallo allemaal,

bedankt voor de lovende woorden allemaal. :lol:

gr arend

• Japie
    antwoordde :
    Ik kan me bij iedereen aansluiten..

Gewoonweg geweldig!!

Gast antwoordde
    Niet normaal zeg, wat een prachtige foto's. Hulde!

• Arend van der Salm
    antwoordde :
    nevels uit frankrijk

Origineel geplaatst door Arnaud
    Hoi Arend!

Nogmaals, mooie plaatjes. De kleuren zien er mooi gebalanceerd uit. Ik vind de Arendsnevel er tussenuitspringen qua kwaliteit. De Lagunenevel is natuurlijk ook nog eens erg leuk omdat we hem hier in de Nederland zo slecht kunnen zien. Hoe hoog stond hij daar in Frankrijk?

Nu zal het in Nederland wel weer tegenvallen

Gelukkig zijn de grijze nachten weer voorbij, vannacht hebben we voor het eerst een paar minuten echte dusiternis!

Groeten,

Arnaud
    Hoi Arnaud,

Het was echt niet normaal hoe donker het daar was. De laguna nevel, de arendsnevel en de trifidnevel sprongen in mijn zoeker er gewoon uit.
    (zoals wij hier de plijaden zien bijv.)

De lagunenevel stond ongeveer op 15 graden.
    Maar ik kon op heldere nachten gewoon tot aan de horizon fotograveren.

Echt bijzonder hoor. De blauwe kanalen van de adelaars nevel heb ik op 5 graden gemaakt :lol:

gr Arend

• Arend van der Salm
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Brinx
    Arend, wederom zeer sterke foto's! Mag ik raden welke objecten het zijn? Ik denk, op volgorde: de rosette nebula (rozetnevel?), de eagle nebula (adelaarsnevel?), de triffidnevel, de veil nebula (sluiernevel?) en de bubble nebula samen met een sterrenhoopje dat ik niet ken.
    bijna goed
    De eerste nevel is messier 8 de lagunenevel. Deze staat in Saggitarius
    De rest heb je goed. De sterrenhoop naast de bubblenevel is M52

groetjes Arend

• Arnaud
    antwoordde :
    Hoi Arend!

Nogmaals, mooie plaatjes. De kleuren zien er mooi gebalanceerd uit. Ik vind de Arendsnevel er tussenuitspringen qua kwaliteit. De Lagunenevel is natuurlijk ook nog eens erg leuk omdat we hem hier in de Nederland zo slecht kunnen zien. Hoe hoog stond hij daar in Frankrijk?

Nu zal het in Nederland wel weer tegenvallen

Gelukkig zijn de grijze nachten weer voorbij, vannacht hebben we voor het eerst een paar minuten echte dusiternis!

Groeten,

Arnaud

• Brinx
    antwoordde :
    Arend, wederom zeer sterke foto's! Mag ik raden welke objecten het zijn? Ik denk, op volgorde: de rosette nebula (rozetnevel?), de eagle nebula (adelaarsnevel?), de triffidnevel, de veil nebula (sluiernevel?) en de bubble nebula samen met een sterrenhoopje dat ik niet ken.

• Patrick
    antwoordde :
    Geweldig Arend, welkom terug in het zonnige en lichte Nederland. 8)
    Vooral de laatste foto valt goed in de smaak bij mij
    Heb je ook nog viueel waargenomen?

• b@rry
    antwoordde :
    heb je ook nog vakantie gehouden tussendoor???

Ze zijn wel heel erg mooi geworden weer Arend!

groetjes,

Barry

Werken...
X