Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vakantie (astro)foto's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

foto's

Hallo allemaal,

bedankt voor de lovende woorden allemaal. :lol:

gr arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Prachtige foto's weer, ik ben vooral onder de indruk van M8, die ik stiekum toch wat spannender vind dan M42.
      Waar was je in FR?
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Re: nevels uit frankrijk

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
        Hoi Arnaud,

Het was echt niet normaal hoe donker het daar was. De laguna nevel, de arendsnevel en de trifidnevel sprongen in mijn zoeker er gewoon uit.
        (zoals wij hier de plijaden zien bijv.)

De lagunenevel stond ongeveer op 15 graden.
        Maar ik kon op heldere nachten gewoon tot aan de horizon fotograveren.

Echt bijzonder hoor. De blauwe kanalen van de adelaars nevel heb ik op 5 graden gemaakt :lol:

gr Arend
        Ja,

Ik heb die ervaring ook een aantal keren gehad op vakantie. Dat is gaaf he? Je zou de constellaties wat verder zuidelijk eens moeten zien, het Zuiderkruis, Carina, Centaurus. Het stikt daar van de deepskyobjecten.

Dan kom je er toch wel weer achter hoe slecht het met de condities hier in Nederland gesteld is. Maar in Drenthe is het ook best goed sterrenkijken. Misschien ga ik daar wel weer eens heen....

Groeten,

Arnaud

Commentaar

frankrijk

Origineel geplaatst door Nop
          Prachtige foto's weer, ik ben vooral onder de indruk van M8, die ik stiekum toch wat spannender vind dan M42.
          Waar was je in FR?
          Ik zat in Payrac. Dat is vlak bij Rocamadour. ( de Dordogne)

gr Arend
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

je fotografeert hubble naar huis 8)
            Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
              je fotografeert hubble naar huis 8)

ha,ha,ha
              :lol: :lol:

Commentaar

En hier is er nog iemand terug uit het donkere Frankrijk . En ik kan de lovende woorden over de helderheid en donkerheid daar alleen maar bijstaan! Zelfs als ik onder de veranda zat met lampen en kaarsen aan sprong de melkweg er nog uit. En je verdronk echt in de sterren. Ik heb nog een paar piggybackfoto's gemaakt die ik nog wel zal plaatsen, maar de etx hield mijn telelens niet ( ) dus het bleef bij melkwegfoto's. Maar echt, je ziet er zo veel meer dan hier in holland. Nevels worden echte nevels in plaats van vage vlekjes! Aanrader dus voor iemand die een donkere vakantie niet te ver weg wil!

Ik zat trouwens niet zo ver van je vandaan Arend, onder de stad Limoge vlak boven de dordonge (in een klein gehuchtje genaamd Lastours)

Enuhh....de foto's zijn weer schitterend!!! Ik vind vooral nummertje 2 erg mooi. Ik heb deze trouwens ook bijna allemaal visueel geprobeert Alleen de bubble niet.

Commentaar

Werken...
                X