Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M13

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M13

Door de 14` Meade 30 sec op 600 iso met een eos 300d

Beetje overbewerkt. Ga morgen even een goede maken. Nu eerst slapen.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Nette opname Nop .

Commentaar

Ik weet niet veel van astrofotographie, dus hier een vraag

Hoe kan dat dat M13 op sommige foto's heel vol eruitziet en en op sommige een beetje leeg? Vooral in de kern is het heel goed te merken.

PS mooie foto Nop!
      - Skywatchter 150 mm F5 Newton
      - EQ3, aandrijving + poolzoker
      - Bresser 10x50
      - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Dat heeft te maken met belichtingstijd.
        De foto hierboven is slechts 30 sec belicht , waardoor alleen de kern vol sterren is .

Commentaar

Beste Nop,

Niet slecht voor 30 seconden.Even een tip.. Ik ga er van uit dat je de foto in registax hebt bewerkt. Aan de zijkanten zie ik namelijk iets wat altijd in registax voorkomt. Namelijk de zijkanten zijn nog onscherp.
          Als je op de button "do al " drukt dan herberekend hij de gehele foto.

gr Arend
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Mooie foto nop :!:

Commentaar

Nette foto hoor!

Commentaar

Mooi!

Commentaar

Thanks mensen! Idd Arend, ik heb m via registax gedaan. Ik zal je tip even ter harte nemen! Het was ook de 1e keer belichten via een filter. Beviel goed, helaas kan ik met de wedge niet goed volgen. Moet nog steeds leren alignen. Wie helpt me een keertje ?
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mooie foto! Waarom belicht je hem eigenlijk maar 30 seconden? Ik heb begrepen dat als je hem langer belicht, dat je er meer op krijgt. Krijg je anders strepen?
                    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

De telescoop staat niet goed op de pool uitgelijnd. Dat betekent dat je op een gegeven moment strepen gaat zien. Als je de telescoop precies met de beweging van de aarde laat volgen, dan kun je in theories onbeperkt blijven volgen. Totdat het object onder de horizon is. De waarheid is echter weerbarstiger.

Commentaar

Werken...
                      X