Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

deepsky foto's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

deepsky foto's

Hier en daar werd gevraagd om een paar deepsky foto's te laten zien.
    Ze zijn allemaal van vorig jaar, sinds ik me dobson heb doe ik nog maar weinig aan fotografie.
    als ik de foto's zie krijg ik er wel weer zin in.

M13 18 min belicht (3x6min) Tal2 & Nikon D70 800iso

M57 12min belicht (2x6min) Tal2 & Nikon d70 800iso dit is een 100% crop de ring nevel is erg klein

M31 16min belicht (4x4min) Nikon D70 220mmtelelens@ F6 800iso

Kan me voorstellen dat je er weer zin in krijg.
    Hele mooie foto's.
    Waarom ben je gestopt dan?
    Fotograveren lijkt me wel heel gaaf. Zeker gezien de resultaten die hier getoond worden.
    Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Mooie foto's Nightsky!

Vooral die van M13 met die kleine rakker ngc6207 nog net in de hoek zichtbaar!

groeten michiel

Commentaar

Ko! Geef die dob aan mij en ga weer foto's maken!
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

WOW! PRACHTIGE foto's Ko! Geweldig! Die laatste is echt super!

Commentaar

Bedankt allemaal!!

@ Japie

Fotografie is een hele tijdrovende bezigheid zeker met een montering die je telescoop net kan hebben.
            Er zijn veel nachten geweest dat ik alleen maar bezig was met autoguiding of om een juiste volgster te vinden, achteraf heb je dan weinig foto's of helemaal niet, maar wel een mooie nacht verspeeld.
            Dat is me een beetje te vaak gebeurd en heb ik het fotografie even achter me gelaten Nu ben ik lekker gaan kijken met me 14" wat ook erg leuk is.

Commentaar

WOW!!!! En jij wilde die TAL toch verkopen?
              Die foto van M13 is echt schitterend! Zes minuten belichten en toch haarscherp! Met zulke resultaten geef je het fotograferen toch niet op?
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Superfoto's nightsky! Wat voor een montering gebruikte je trouwens?

Commentaar

Ik kom niet zo vaak op het waarneemgedeelte, toch moet ik als waarneem-cultuurbarbaar zeggen dat jouw foto's echt prachtig zijn, Ko! Geef dit niet op!
                  This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

foto

Hallo,

Dit zijn prachtige resultaten hoor !
                    ben het met de mensen eens . Zonde dat je daar niets meer aan doet. Je kan toch ook fotograveren en visueel waarnemen ?

M1 3 is zeer geslaagd !!

gr arend
                    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

M31 is zeer fraai, knap dat je zo'n foto, ondanks de lange belichtingstijd zo scherp kunt houden.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy

Deze

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                          Origineel geplaatst door SkyGuy
                          Deze
                          Beetje rare naam..

Commentaar

tja .. in duitsland mag dat nog misschien? hier had je meteen een proces aan je broek, zoals buys zoenen

de normale naam is CG5 gt
                            http://www.celestron.com/c2/product.php ... &ProdID=92

Commentaar

Prachtig dat je NGC 6207 ook hebt gefotografeerd (ik zie hem toch zitten of is het een ander?). Dat vind ik al een prestatie.

Ook de ringnevel is top gedaan. De centrale ster duidelijk zichtbaar en ook de overgang van blauw naar rood in de nevel komt goed naar voren.

De foto van M13 vind ik enorm scherp. Echter is dat niet één van de moeilijkste objecten om te fotograferen, maar je hebt het mooi gedaan.

Commentaar

Werken...
                              X