Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

eerste deepsky foto, m57

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

eerste deepsky foto, m57

Hey, ik heb nog niet zo lang een 350d en laatst n foto van m57 gemaakt, de middelste ster en nog n ster erin zijn te zien. k ben dr iig wel tevreden over voor mn eerste deepskyfoto :P, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Alleen deed mn montering(vixen gp-dx) al n tijdje raar, t onderste scharnier liep soms wat stroef, k dacht dat wordt wel beter als ik m n tijdje gebruik.. Maar n dag later liep ie helemaal vast!:S Nu kijkt n fotozaak hier in leeuwarden of ie te redden valt.. Maar in ieder geval nog n foto kunnen nemen met t mooie weer!
    Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Sehr Schön! Wat voor telescoop heb je?

Commentaar

Zie er zeer mooi uit!!
      Knap werk voor de eerste!
      Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Heej mooie foto zeg! En al helemaal voor je eerste.

Commentaar

Inderdaad goed hoor. Zeker voor de eerste kleur. Welke telescoop en hoe lang heb je belicht?
          De kleuren vind ik wel wat onnatuurlijk overkomen.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zeer goed voor eerste foto

Commentaar

Nette foto

Commentaar

dankje voor de reacties Ik heb n celestron c8, en deze foto was 30 seconden belicht op iso 1600.
                Langer kon niet helaas, dan kreeg ik strepen. Waarschijnlijk omdat mn montering toen al moeilijkheden had,want ik had echt uren verspeeld aan checken of ie wel goed uitgelijnd was.
                Ik heb wel zo'n off axis guider oculair sinds kort, maarja k wou liever n foto nemen en kijken dan uren klooien met de guider, De dag ervoor had ik m getest maar ik kon niks scherp erdoor krijgen.. bleek dat ik t oculair niet helemaal erin moest doen enz. Naja, snachts lukte t scherp krijgen dus al helemaal niet.

Dat de kleuren wat onnatuurlijk overkomen kan kloppen.. ik heb met photoshop wat blauw weggehaald aangezien er veel blauwe ruis op de achtergrond zat, en t contrast iets verhoogd, hierdoor wordt het groenblauwe iets feller groen.
                Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Commentaar

Werken...
                X