Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC 6995

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC 6995

Beste mensen,

Hierbij dan de ander kant van de sluiernevel. NGC 6995
    Helaas heb ik wat wat ruis omdat ik rond 4.15 uur vanacht nog mijn blauw kanaal moest opnemen. maar de zon kwam al op )

Het is een LRGB opname van L=5x8 min en RGB= 2 x 6 minuten per kanaal. Ik heb flat frames en oude darkframes gebruikt.

gr Arend van der salm
    http://www.inhetdonker.nl

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Zullen we deze dan ook maar meteen toevoegen aan de hubble competitie?

Congratz arend! De kleuren op die foto komen echt goed uit, en het kleurverschil in de nevel is ook erg mooi. Is deze met je 16HR gemaakt?

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
      Zullen we deze dan ook maar meteen toevoegen aan de hubble competitie?

Congratz arend! De kleuren op die foto komen echt goed uit, en het kleurverschil in de nevel is ook erg mooi. Is deze met je 16HR gemaakt?
      Ha,ha,

Ja die is met mijn 16 HR gemaakt. maar geloof me of niet. het kan echt veel mooier. Als ik goede darkframes heb en nog beter met photoshop technieken om kan gaan dan wordt het feest.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Yes! Te gek. En dan kun je gaan plakken om het hele cirrusgedeelte in 1 plaat te krijgen. Dan krijg je een leuk ´rondje´ .
        Je hebt korter belicht he? Zou je bijv 20x2 ook lukken ipv 5x8? Ik kan niet zonder autoguiding >2min komen.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

wederom een klasse foto Arend!!

Gebruik je photoshhop ook om kleurnuances op te halen cq te verbeteren?
          Anders heb ik nog een paar tips van photoshop

groet,

Barry
          Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
            Yes! Te gek. En dan kun je gaan plakken om het hele cirrusgedeelte in 1 plaat te krijgen. Dan krijg je een leuk ´rondje´ .
            Je hebt korter belicht he? Zou je bijv 20x2 ook lukken ipv 5x8? Ik kan niet zonder autoguiding >2min komen.
            Hoi Nob,

Ja ik kan wel langer belichten maar het autoguiden gaat nog niet perfect.
            Daarnaast middel ik de ruis een beetje uit door mijn verschillende opnamen te stacken. Ga inderdaad eens kijken of ik ze aan elkaar kan plakken. maar volgens mij mis ik nog een stukje.

gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door b@rry
              wederom een klasse foto Arend!!

Gebruik je photoshhop ook om kleurnuances op te halen cq te verbeteren?
              Anders heb ik nog een paar tips van photoshop

groet,

Barry
              Hoi,
              Tips zijn altijd welkom. Ben momenteel de "bijbel"van ccd gebruik en bewerking, het boek van Ron Wodaski door te nemen. Daarnaast staat de site van Robert Gentler vol goede tips.

gr Arend

Commentaar

Prachtige foto's Arend, keer op keer!

Commentaar

Je blijft echt fantastische foto's maken Arend!

Commentaar

Origineel geplaatst door Huy
                    Je blijft echt fantastische foto's maken Arend!
                    Mijn dank is groot !

Arend van der Salm

Commentaar

Arend, welke camera heb je eigenlijk als autoguider gebruikt? Want voor een LPI (die heb ik) is er nog niks te vinden behalve de autoguider functie in het meade foto programma. Maar ik heb geen idee of die werkt, want een etx kun je niet laten autoguiden, of wel?

Commentaar

guider

Hallo,

Nee, ik heb gewoon de Toucam gebruikt.
                        De Nieuwe versie van K3CDD tools kan de LPI aan. Guidedog wordt binnen kort aan geschikt gemaakt voor guiding met de LPI. (freeware)

Of je met de etx kan guiden weet ik niet goed. Wel weet ik dat de motoren bij de etx serie's, en het feit dat het geen parrallactische montering is , de kans erg klein maken dat dit gaat werken. Daarnaast moet je natuurlijk een volgkijker hebben. Of een hele dure CCD camera waar een volgchip inzit. Ook moet je een zogenaamde ST-4 guiderport aansluiting hebben.
                        Wil niet vervelend overkomen maar de etx serie's zijn niet echt gemaakt voor astrofotografie

Ik denk dat als je echt wilt gaan astrofotografren je helaas in de buidel moet tasten :lol:

Succes
                        gr Arend

Commentaar

nevel

Hallo beste mensen,

hierbij de zelfde foto alleen ander bewerkt. Zelf vindt ik deze versie mooier.

Groetjes, Arend

Commentaar

Ik moet zeggen Arend,

Je foto´s zijn erg opwindend :P

Petje-Af!
                            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Messier_patrick
                              Ik moet zeggen Arend,

Je foto´s zijn erg opwindend :P

Petje-Af!
                              Nou bedankt .

gr arend

Commentaar

Werken...
                              X