Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

FOTO SLUIERNEVEL

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

FOTO SLUIERNEVEL

Beste Mensen,
    Vanacht heb ik mezelf weer uitgeput. Ik moest en zou hem erop krijgen.
    Ging dud pas 4 uur naar bed terwijl de wekker om 7 uur weer ging.
    Maar goed. Hier het resultaat.

De sluiernevel. De foto is genomen bij niet eens zo heldere nacht. Het was hier een klein beetje heiig.

De foto is een LRGB composite van 40-12-12-12 minuten
    Hij is genomen in mijn primaire brandpunt van mijn megrez 80mm apo. De autoguider heeft niet helemaal zijn werk goedgedaan maar dat mag de pret niet drukken. Totnu toe wel me beste opname met autoguiding !

En door vermoeidheid ben ik ook nog vergeten darkframes te schieten. Vandaar de achtergrond ruis !
    Hier is hij dan,

Gr Arend van der Salm
    http://www.inhetdonker.nl
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Wauw! Wat een mooie foto zeg! En dan die sterren!
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

sluiernevel

Origineel geplaatst door Demelza
      Wauw! Wat een mooie foto zeg! En dan die sterren!
      En dat vanuit Vlaardingen. ik zie de vlammen van de shell !!
      Lang leve het deepskyfilter van lumicon.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

subliem!!
        Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Supermooi, hoop ik ook nog ooit eens te kunnen maken, zulke fotos
          SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
          Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Wauw!! Ik ben zoo jaloers op die kijker van jou... Je kunt aan jouw foto's wel merken dat je echt gebruik maakt van de creme de la creme op telescoop gebied...
            De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Prachtige foto. Die heldere ster geeft een heel mooi ruimtelijk effect aan het beeld.
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ziet er goed uit Arend !!.. wel jammer van de darks, een paar oudere gebruiken?

Commentaar

darkframe

Origineel geplaatst door Nightsky
                  Ziet er goed uit Arend !!.. wel jammer van de darks, een paar oudere gebruiken?
                  Tja die heb ik nog niet in voorraad. Maar misschien vanavond even schieten.

gr Arend

Commentaar

Prachtig arend! LPI autoguiding?
                    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

kijker

Origineel geplaatst door gijsraaf
                      Wauw!! Ik ben zoo jaloers op die kijker van jou... Je kunt aan jouw foto's wel merken dat je echt gebruik maakt van de creme de la creme op telescoop gebied...
                      Tja , Ik weet het nog niet hoor. De W.O is een leuke kijker maar het blijft een goedkope APO. Als ik weer voor de keus stond dan kocht ik denk ik geen W.O meer. Daarnaast is het natuurlijk niet alleen de telescoop die zorgt voor een goed resultaat. je camera, filters, montering hebben net zoveel invloed. Als je in h-alpha fotografeerd kun je zelfs volstaan met een gewone achromaat. Je hebt dan toch geen last van diffractie !

Maar goed aan alles hangt en prijskaartje.

gr Arend

Commentaar

FOTO SLUIERNEVEL

Origineel geplaatst door Nop
                        Prachtig arend! LPI autoguiding?
                        Nee, gewoon met de toucam .

gr Arend

Commentaar

Wow mooie foto arend. En dat de autoguider zijn werk niet heeft gedaan en die ruis doen niets af aan de kwaliteit vind ik . Het blijft een ERG MOOIE FOTO!!!!!!!!!!!!!!!

En trouwens, als je de prijs/prestatie van een tbm apo en een w.o. apo vergelijkt....ga ik voor de wo . 3000 euro heb ik er toch niet voor over.

Commentaar

Ik kon m trouwens visueel niet 'zien' met uhc filter, afgelopen weekend . Kennelijk heb je toch een donkerder achtergrond nodig. Maar die foto is enorm mooi. Als ik het met mijn roodongevoelige 300d doe, dan blijft er een blauwig streepje over. mmm. Maar eens gaan sparen.
                            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Of zo'n mooie baader filtertje kopen om de filter in je camera te vervangen.....als je nog een andere camera hebt om gewoon foto's te maken dan :lol:

Commentaar

Werken...
                              X