Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Blue Snowball nebula (NGC 6772)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Blue Snowball nebula (NGC 6772)

Hierbij een foto van de Blue Snowball nebula.

Ontdekt door mij, gefotografeerd door onze grote vriend Nop.

Morgen komt de verbeterde versie!

P.s. let vooral op de heldere blauwe ring in de nevel. Misschien zie je de centrale ster nog (hint hint).

**
    Edit door Nop. Foto is slechts 30 seconden belicht op 800 iso met een Eos 300D achter een Meade 14" F10. Geen nabewerking.
    **

Zeer mooie foto! Die sneeuwbal ligt toch in het sterrenbeeld Tweelingen?

Commentaar

Mooie foto, complimenten! Beetje naar je zin daar? Heldere avonden/nachten gehad?

Commentaar

De sneeuwbalnevel ligt in het sterrenbeeld Andromeda. Gisternacht dus vlak aan de horizon.

Het is zeker leuk hier. Beetje astrofotograferen met de grote Meade LX200 telescoop!

Commentaar

je had tim moeten horen jongens!! een adrehaline stoot van 3 uur!! niet normaal! hahah.. hij heeft het er nog over hiero hijs naturlijk ook wel errug kick!

Commentaar

Hahaha, echt een ADHD-aanval van Tim! Was gewoon mooi om te zien. We waren met een groepje erg geconcentreerd naar Liar Liar aan het kijken, komt Tim binnen: Stop de film! Dit is de moeite waard, dit moeten jullie zien etc... Hahahaha, maar hij is inderdaad mooi Tim!

Commentaar

Mooie foto! Wat is de oppervlaktehelderheid van die nevel? Misschien kan ik in de herfst nog eens een pogingkje wagen met m'n 13 cm??
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Wat ik me kan herinneren is het een nevel van de 9de magnitude.

Commentaar

Heej, mooie foto tim!! Zal vast een mooi gezicht zijn geweest door de telescoop.

Commentaar

Werken...
                  X