Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astrofoto's gezocht voor Astroforum's BOC-lijst

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ngc 1528

Ik heb hier een opname van NGC 1528 in Perseus, gemaakt in 2010. Wil je die plaatsen? Bedankt.
    Voeg bestanden toe

Commentaar

Ik heb echt mijn best gedaan, maar het lukt niet. Ik krijg steeds de melding "Niet gelukt om een miniatuurversie op te slaan"
      Die wiki is niet het meest gebruiksvriendelijke deel van het forum. Toch bedankt voor je bijdrage.

Commentaar

Ik heb 2 objecten uit de lijst in mijn archief:

BOC70 - NGC 6939 (nog geen foto beschikbaar in de lijst zag ik)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ngc6939_af.jpg views: 1 grootte: 211,7 KB id: 1066964

BOC68 - NGC 6946 (deze is naar mijn mening iets duidelijker)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ngc6946_final_stack_SMI_flattened_crop_astroforum.jpg views: 2 grootte: 197,1 KB id: 1066965
        TMB 105/650 / Skywatcher Heritage 130p / NEQ6 / Canon 60D astro-mod / SX Lodestar
        Website: http://www.astronomisch.nl / Night Sky Quality: http://www.astronomisch.nl/nsq/

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Rosette Nebula - Ha(Green) - NII(Yellow) - SII(Red - OIII(Blue).jpg views: 32 grootte: 280,7 KB id: 1371499
          Rosette Nebula.

The picture was taken with a QHY23 Monochrome camera and four Astrodon 3nm narrowband filters in four nights (Feb 14 17th, 2018) with Astro Photography Tools, PHD2 for guiding with OAG and a QHY5L-II monochrome camera.
          Pictures are calibrated with bias, darks and flats and toghether with Ligths stacked in Deep Sky Stacker. The stacked picture was stretched with Fits Liberator, and further tretching, processing and colormapping was in Photoshop CS6 with blending mask layers, Nik Tools, Focal Blade and other standard Photoshop tools.
          Exposures and colormapping :
          Astrodon H-Alpha 3nm (Green) : 13 X 1800 s at -40C
          Astrodon NII 3nm (Yellow) : 12 X 1800 s at -40C
          Astrodon OIII 3nm (Blue) : 8 X 1800 s at -40C
          Astrodon SII 3nm (Red) : 7 X 1800 s at -40C + 6 X 1200s at -40C

Commentaar

Werken...
          X