Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M13

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M13

En jawel hoor! Zelfde scoopje (14" lx200) , zelfde camera (300D). M13
    Ik denk dat ie mooier is bij lagere vergroting.

30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Nog steeds wonderschoon, hoor! Te meer omdat het een directe opname is - best netjes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit die je kunt halen wanneer je dit soort beelden gaat stacken.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Nette foto Nop!!
      Heb alleen het idee dat het niet helemaal scherp is.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
        Nette foto Nop!!
        Heb alleen het idee dat het niet helemaal scherp is.
        inderdaad mooie foto maar het onscherpe lijkt juist de oplossing van de kern lijkt mij :scratch:

Commentaar

Wow, ik vind hem prachtig, ondanks de onscherpte. (het zal vast komen omdat het een uitvergroot deel van het oorspronkelijke beeld is, toch?)
          Wanneer heb je deze gemaakt?
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Jah volgensmij is hij ook niet helemaal scherp wel jammer.

Maar erg mooi nop!!! zeker waar
            [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Hij is inderdaad niet scherp. De foto heb ik een tijdje geleden gemaakt op de sterrenwacht. Ik vond m net op de laptop. Het beeld is niet uitvergroot!
              Het is loeimoeilijk om een scherp beeld te krijgen met een digitale reflexcamera (je hebt geen livebeeld, dus je moet door de zoeker scherpstellen.). Deze is wel redelijk gelukt. Blijven oefenen is het devies.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Gebruik je ook een Hartzman mask Nop?
                Anders moest je die maar eens gaan maken voor de 14". Je weet je eigen link nog wel te vinden toch
                Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ik heb een lousy tooltje gekocht ervoor Ossi. Niks geplakt, maar gekocht. Harzmann is fijn, maar deze software is fijner...
                  Gisteravond nog getest. En met succes!
                  http://www.dslrfocus.com

Commentaar

Ai, Nop. Zijn dit de eerste stappen richting de "Celestron Lights Out Verduisteringsdoek"?
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Haha! daar was ik al bang voor. Nee. Het programma kan namelijk ook een sequentie aan shots voor je afvuren (bijvoorbeeld 10 x 1.5 minuten, 2 x9 ) op verschillende iso standen, belichtingstijden enzovoort. Dus veelzijdig genoeg om aan te schaffen. DAARNAAST gebruik ik mijn diffraction spikes (2 stroken duct tape)... Dus nog een beetje doe het zelf...

Commentaar

Waarom gebruik je difraction spikes??
                        Gebruik je die alleen op je eigen C8?
                        Zie namelijk geen spikes in M13.

Commentaar

Werken...
                        X