Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M35 en NGC 2158

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M35 en NGC 2158

deze is zopas gemaakt met de orion ED
    belichting was 140 sec op asa 800 (doordat ik eerst op zoek was naar M1 zat de skyglowfilter er nog op)
    foto is gecropt en bewerkt in PS

Mooi Skywatcher!
    Een vraagje meteen: wat is je fotografische favoriet: de WO of de ED80?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Robijntje ,zonder nadenken.
      het verschil zit m in de focuser,bij Robijntje is die zoveel beter (en zij heeft een dual speed :thumbup: )
      optisch is het een echt nek aan nek race
      begin juni ga ik haar dan ook meenemen op verlof .

Commentaar

Aha! Okay. Dus ik ga eens kijken voor een moonlite focusser, maar ik zie dat WO ook focussers maakt voor de ED80?
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
          Aha! Okay. Dus ik ga eens kijken voor een moonlite focusser, maar ik zie dat WO ook focussers maakt voor de ED80?
          die moonlights zijn al even goed (ik heb er eentje op mijn 150mm newt)
          maar tot voor kort waren die volledig gepollijst ,vanbinnen dus ook waardoor die een mooie glans kregen
          zelf heb ik ook getwijfeld of er een moonlight op te zetten,maar heb dit tot nog toe nog niet gedaan omdat de ED een vrij beperkt focus in travel heeft
          voor de meeste oculairs is dit geen probleem,maar met mijn mono's heb ik nog maar 10mm travel over en mijn TMB barlow werkt helemaal niet op de ED
          om maar te zeggen ,de moonlight is een beetje langer dan de stock focuser (bij mijn weten)
          Die WO voor synta focusers worden al een hele tijd aangeboden (en ook door Baader),en met die dual speed is dit misschien wel intersant

Commentaar

Wat houdt dat dual speed in?
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
              Wat houdt dat dual speed in?
              Er zit een vertrager op een 2 knop die 10 x langzamer je focusser draait. een prima hulpmiddel om net dat laatste beetje extra scherpte te vinden

Commentaar

in 1 van de focusknoppen zit een tweede draaiknop die als fijnregeling dient
                de reductie is 1:10
                http://www.william-optics.com/wowebs/pr ... tures0.htm

Commentaar

Oke dat is best wel handig dus

Mooie foto trouwens
                  Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

zeer mooie foto zeg!! lekker veel detail

Commentaar

thanx peeps :lol:

Commentaar

Werken...
                      X