Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Is er iets herkenbaar in deze foto?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Is er iets herkenbaar in deze foto?

Afgelopen dagen een aantal foto's gemaakt van NGC 6888. Ik echter de volgende ochtend zag dat i.t.t. de foto's van het eerste deel van de nacht (11.30 - 1.00 uur) de foto's van het tweede deel van de nacht NGC 6888 (1.00 - 3.30 uur ) Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Omgeving NGC 6888.jpg views: 152 grootte: 767,2 KB id: 1459493 niet lieten zien. Zou het kunnen dat vanwege een automatische meridiaanflip van mijn montering een Ioptron cem60 een verschuiving heeft plaats gevonden. Ik vroeg mij af hoe ver ik er vanaf zou zitten. Herkent iemand dit sterrenpatroon. M.n. de kromme 'sterrenstaart' links boven in de foto vind ik wel een typerend patroon, maar ik kan het niet plaatsen.

Is er iemand die dit wel kan of kan ik op het internet dit overzicht vergelijken met overeenkomstige steroverzichten.

Foto is een stack van ongeveer 15 opnames van 3 min. bewerkt in Adobe P.

Rob
    WO FLT 132 mm apo refractor (hoofdkijker) / EQ6pro go-to
    SBIG ST8300C en een Canon 500d eos niet gemodificeerd

Gewoon je foto eens uploaden naar astrometry.net en een paar minuten later heb je al het resultaat.
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- - AZEQ5

Commentaar

Jefke Prima tip. Kende dit niet maar het werkt bij mij opnames prima.
      Meade ETX105ec + autostar, oculair Plössl 26 mm en 15 mm, 12 mm Celestron, Fujiyama 9 mm ortho. Verrekijker Siera 12x50

Commentaar

Als je zo ver van een object verwijderd bent na een meridiaan-flip, heb je waarschijnlijk een flinke cone-error.
        Dat is dat je telescoop niet goed parallel staat met je dovetail.

Kijk maar eens op youtube wat het is en hoe op te lossen.

Wat betreft je vraag: nova.astrometry.net is inderdaad de oplossing voor zoiets.

Edit: ben zo vrij geweest om je foto al te uploaden voor je: http://nova.astrometry.net/user_imag...0815#annotated
        Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Werken...
        X