Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deel van de Pelikaan Nevel / Werk in uitvoering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deel van de Pelikaan Nevel / Werk in uitvoering

Ik was een beetje aan het ronddolen in Stellarium (gebeurt wel eens vaker) en kwam daar een heel leuk iets tegen, lekker beeldvullend voor mijn f/10.
    Er stond echter geen naam bij dus na wat zoeken bleek het een deel(tje) te zijn van de Pelikaan Nevel.
    Was ook nog een uitdaging om het het juiste stukje lucht te vinden maar had het uiteindelijk gevonden.
    En dus maar gaan proberen, want ik had geen idee of ik daar iets kon vastleggen .... ja dus

Heb hier de Optolong L-Pro voor gebruikt en ben van plan om ook een sessie te doen met de Optolong L-eNhance en dan al die data samen te voegen. Weet niet zeker of dat werkt maar we zien wel.
    Bewerking heb ik zodanig gedaan om zo veel mogelijk data zichtbaar te krijgen. Geen idee of het een beetje "echte" kleuren zijn maar dit voelt wel goed aan. Misschien een beetje te veel bewerkt maar ja, het is werk in uitvoering.
    En ben echt onwijs in m'n nopjes dat dit lukt, moet het gewoon even delen

Meade LX65 8" f/10 ACF OTA
    Ioptron CEM25EC mount (geen guiding)
    Optolong L-Pro filter
    Zwo ASI294MC Pro camera

Captured met SharpCap @ -10 graden Celsius / Offset 4 / White balance R50/B50
    200 x 60 sec / Gain 121

Stacked in DeepSkyStacker met 10 darks + 40 flats + 40 dark flats

Bewerkt in PS: Levels, (veel) Curves, Shadows/Highlights, kleur versterking. Astronomy Tools actions: Contrast enhancement, noise reduction. Beeld verkleind.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: pelican.jpg views: 118 grootte: 466,8 KB id: 1459430
    Ioptron CEM25EC / Meade LX65 8" f/10 ACF OTA / Zwo ASI294MC Pro / Zwo ASI385MC

Als je er zelf maar blij van wordt.
    Ik vind het ook een mooi plaatje.
    Ga vooral lekker verder

Commentaar

Toch hartstikke mooi, al die stofcomplexen? Ik zou zelf het bovenste randje met dat schijnsel wegknippen, want dat leidt af.
      Verder zou ik hier heel blij mee zijn, bij f/10!
      Sterren kijken in de stad | Bresser PN203 | SW 120/1000 refractor | Orion ED80 Refractor | 70/420 ED | Celestron 15x70 | Hanimex 10x50

Commentaar

toolmaker Oh, ik ga er zeker mee verder en ben/wordt er heel blij van. Nooit gedacht dat ik dit soort dingen ging vastleggen: heb begin Maart van alles aangeschaft voor planeten en maan ... en dat is dus behoorlijk veranderd

Sterren kijken in de stad Yep, had ik gezien. Maar dit is een WIP. Wil er zeker nog meer data tegenaan gooien en wie weet dat ik voor een klein mozaiek ga van die omgeving. En ook nog kijken wat betreft bewerken. Dit hieronder is zeg maar de meer traditionele weergave. Heeft zeker ook wel wat maar de details zoals in het bovenste plaatje zijn veelzeggender

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Autosavgge001.jpg views: 52 grootte: 1,46 MB id: 1459449

Commentaar

Je hebt trouwens nu de Wetransfer link gehad voor die Noord Amerika Nevel Stack. Was ik nog bijna vergeten!
          Sterren kijken in de stad | Bresser PN203 | SW 120/1000 refractor | Orion ED80 Refractor | 70/420 ED | Celestron 15x70 | Hanimex 10x50

Commentaar

Ah ja, okay!! Dank!!

Commentaar

Werken...
            X