Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste foto's nieuwe setup

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste foto's nieuwe setup

Deze week heb ik mijn nieuwe setup ontvangen:
    William Optics GT71 en een CEM25p montering. Hierop gebruik ik mijn(stock) DSLR. Ik ben dus klaar voor mijn allereerste pogingen tot deep-sky astrofotografie!

Na een hoop uitdagingen wat betreft uitlijning van de setup en het gebruik van de goto zijn er toch een paar leuke foto's uitgekomen (Allen gestacked met APP):

M13 15x30sec (crop)
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M13-v1 (1).jpg views: 80 grootte: 1,18 MB id: 1459418

M27 8x1min (crop)
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M27-v1.jpg views: 82 grootte: 1,22 MB id: 1459417

Noord amerika nevel
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: NGC7000-RGB-csc-St-resize.jpg views: 108 grootte: 8,13 MB id: 1459416
    In eerste instantie dacht ik niet veel bijzonders te hebben opgevangen in deze foto. Echter door het spelen met de instellingen in Lightroom heb ik toch nog wat van de nevel naar voren kunnen halen!

Ik ben zeer content met de eerste resultaten. Helaas nog ik nog niet langer dan 1 minuut belichten omdat mijn montering niet goed genoeg was uitgelijnd. Ook moet ik mijn flattener nog wat beter afstellen, want volgens mij zie ik nog wat uitgerekte sterren in de hoeken van de foto van de NA-nevel...

De volgende keer hopelijk een wat betere opstelling, meer darks en meer opnames....

Alle tips zijn welkom!
    10" GSO Dobson | William Optics GT71 | CEM25P | 10x50 Nikon Action EX
Werken...
X