Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Western Veil in HSO narrowband

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

net lichtende nachtwolken!
    And I realised with horror that I’d seen this awful thing before...

Commentaar

Ja klopt Rik! Op een van de nachten, dat zal vast de midzomernacht zijn geweest want dat zijn altijd bijzondere luchten, zag ik op een ochtend bij het weghalen inderdaad precies zulke sluiers in de lucht hangen, terwijl mijn telescoop nog stond te draaien! Ik heb er een foto van proberen te maken met m'n DSLR maar ik ben er niet zo goed in. Maar inderdaad, het leek er ontzettend op!

Ik heb trouwens het ding op Astrobin gezet.
      https://www.astrobin.com/lqfhsx/
      Heq5 pro (Rowan belt mod+BeetsmaTune™) - Stellarvue 102 Ed f/6.95 @ 560mm - TS 0.79 ED reducer - ATIK383L+ - Orion SSAG via TS OAG - Chroma 3nm Ha/OIII/SII 31mm - ZWO mini FW

Commentaar

Pfff ik gooi de handdoek in de ring......prachtig.

Commentaar

Super mooie opname. Ik vind hem prachtig

Commentaar

Origineel geplaatst door Daniel Beetsma Bekijk bericht
            cyber Ik heb toch een mooie manier gevonden, en redelijk simpel: ik heb de achtergrond geselecteerd met een range mask in Pixinsight. Ik had me voorbereid op meerdere keren trial and error, maar ik had het mask de eerste keer gelijk goed: achtergrond kon ik mooi beinvloeden terwijl de zwakste nevels behouden bleven. Toen was het simpelweg een kwestie van in PI eerst de saturatie wat omlaag halen, allemaal met curvestransformation, dan het blauw, en toen het groen nog iets opgetrokken. Het geeft de plaat nog meer rust en statigheid vind ik, dus erg goeie tip. Als ik ze naast elkaar zie nu denk ik: brrr wat een blauw ;-) Ik zie het gewoon niet zonder vergelijk ernaast.

Onderstaand plaatje geeft een idee maar bevat bij lange na niet de warmte en gloed die ik hier in photoshop zie. Ik dacht het nu allemaal op sRGB te hebben staan maar ik doe toch nog niets niet goed, of PNG is niet de goede oplossing.
            Hee, goede oplossing met dat range mask!
            In de bgneutr versie mis ik toch een beetje de dieprode tint van de SII slierten. Is dat wat je bedoelt met de "warmte"?

Edit: geweldige beschrijving op AstroBin, deze info zou ik wel vaker willen zien!
            Last bewerkt door cyber; 01-07-20, 07:41.
            TS 203 mm f/4 ONTC | TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
            Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Werken...
            X