Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Veil complex - NGC6992 + NGC6960 - SHO

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Veil complex - NGC6992 + NGC6960 - SHO

Eerste poging tot processing van:

Ha:200x 120s
    SII: 230x 120s
    OIII: 220x 120s
    (ZWO 2nd gen 7nm)

Genomen met een Samyang 135mm f/2 en een ZWO ASI1600MM-Cooled op Gain 200

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: NGC6992 - Veil Nebula - SHO - basic processing.png views: 214 grootte: 4,97 MB id: 1452785

De data is gewoon toegevoegd als RGB (SHO) en verder niet mee 'geprutst'.

Valt waarschijnlijk nog veel meer uit te halen met verdere/betere processing.

Celestron C11, 280mm, f/10 on CGEM | Skywatcher Heritage 130P f/5 | Samyang 135mm f/2 | Skywatcher AZ/EQ-GTi | ASI1600MM-Cool | ASI290MM | SA100

Mooie plaat!
    Als ik dit soort images voorbij zie komen, heb ik toch een héééél klein beetje spijt dat ik voor een trage scope ben gegaan. Ah well, sparen voor iets snellers
    Ioptron CEM25EC / Meade LX65 8" f/10 ACF OTA / Zwo ASI294MC Pro / Zwo ASI385MC

Commentaar

Origineel geplaatst door meegja Bekijk bericht
      Mooie plaat!
      Als ik dit soort images voorbij zie komen, heb ik toch een héééél klein beetje spijt dat ik voor een trage scope ben gegaan. Ah well, sparen voor iets snellers
      Een 2dehands Canon 200 mm F 2.8 doet ook wonderen.

Commentaar

20 uur data op f/2? Dat moet lekker werken
        Je kan eens proberen om Ha+OIII eerst te combineren als superluminance. Dat gaat volgens mij als je OIII 3x in de RGB kanalen zet, en Ha als Lum met modus Luminance + extracted RGB Lum.
        SII bevat meestal hetzelfde signaal als Ha maar veel zwakker. Deze superluminance sla je dan op als monochrome tiff. Open een nieuwe sessie van Startools en wijs SHO toe aan de kleurkanalen en de gebruik de superluminance als L kanaal.
        TS 203 mm f/4 ONTC | TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
        Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Origineel geplaatst door cyber Bekijk bericht
          Je kan eens proberen om Ha+OIII eerst te combineren als superluminance. Dat gaat volgens mij als je OIII 3x in de RGB kanalen zet, en Ha als Lum met modus Luminance + extracted RGB Lum.
          SII bevat meestal hetzelfde signaal als Ha maar veel zwakker. Deze superluminance sla je dan op als monochrome tiff. Open een nieuwe sessie van Startools en wijs SHO toe aan de kleurkanalen en de gebruik de superluminance als L kanaal.
          Daar had ik nog niet van gehoord, bedankt voor de tip!
          Ik heb het eens geprobeerd:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: NGC6992 - Veil Nebula - SHO - basic processing with SuperLuminance - cropped.png views: 113 grootte: 6,99 MB id: 1452973
          Er komt duidelijk meer detail naar voren! Het middendeel (tussen east and west veil nebula) ontbrak op de vorige versie wat, die is hier al beter zichtbaar. Het beeld ziet er ook 'scherper' uit vind ik. (Processing stappen zijn dezelfde tussen beide versies).
          Celestron C11, 280mm, f/10 on CGEM | Skywatcher Heritage 130P f/5 | Samyang 135mm f/2 | Skywatcher AZ/EQ-GTi | ASI1600MM-Cool | ASI290MM | SA100

Commentaar

Goede lens. Alles is haarscherp.

Commentaar

Mooi gedaan en nog een mooi voorbeeld hoe goed die lens is
              Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

Werken...
              X