Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

North Drenthe Nebula met Champignon

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

North Drenthe Nebula met Champignon

Bij gebrek aan duister en helderheid, deze maar.
    Nieuw object. Is nog niet geclassificeerd.

Arie

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: North_Drenthe_Nebula_ChampignonS.jpg views: 179 grootte: 374,6 KB id: 1451788
    Lacerta 10" f/4 (GPU corr) + SW Esprit 100 + 10MicronGM1000hps + Rayox Saddle + Atik16200 + ASI1600MM-C + ASI071CPro + Canon7D Mod + Scopedome2M

Geweldig ;-) Ik zat ook al uit het raam te kijken en gek genoeg even aan je te denken. Echt een schitterende avond he.

Stelletje mafkezen zijn we ook he. Recht boven onze snufferds waaien wolken voorbij, elke minuut anders, net zo prachtig, en met 1 klik van de telefoon hebben we meer kleur en contrast dan wanneer we een week lang 's nachts aan het ploeteren zijn omdat we per se een extreem vaag wolkje extreem ver weg willen vastleggen ;-)

Ik heb nog wat aan de schuifjes getrokken en de sterren wat beter zichtbaar gemaakt.

SH2-484X, is het volgens mij. Als ik het me goed herinner is daar nog eens een APOD van geplaatst ooit.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: champignon.jpg views: 0 grootte: 710,0 KB id: 1451791
    Heq5 pro (Rowan belt mod+BeetsmaTune™) - Stellarvue 102 Ed f/6.95 @ 560mm - TS 0.79 ED reducer - ATIK383L+ - Orion SSAG via TS OAG - Chroma 3nm Ha/OIII/SII 31mm - ZWO mini FW

Commentaar

Duidelijk een Agaricus observatorius, i.t.t. tot de verwante maar duidelijk kleinere en ook al zeer kwetsbare A. campestris, is deze wel uiterst zeldzaam. Ook niet eetbaar zoals de ons allen bekende A. bisporus.

Commentaar

Maar toch verslavend voor de soort homines astrofiliati. Vergiftigingskenmerk is vooral slapeloosheid en geestelijke afwezigheid overdag.
        Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
        Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
        Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Arie, wel een ferme plek uw tuin.
          Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

Prachtig helemaal geen vliegtuig strepen en storende satellieten!

Commentaar

Dat is recht naar boven wel anders . . . .
              Dit zijn 3 opeenvolgende opnames van 5 min. 15 mei jl. rond middernacht.
              Oftewel 1 kwartiertje.
              En dan verneem ik dat Bezos van Amazon net zo'n plan heeft als Musk.

Doar wordt ge toch nie blij van . . . .

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 3x5minLumSattelitetrailsSmall.jpg views: 0 grootte: 390,4 KB id: 1451824
              Lacerta 10" f/4 (GPU corr) + SW Esprit 100 + 10MicronGM1000hps + Rayox Saddle + Atik16200 + ASI1600MM-C + ASI071CPro + Canon7D Mod + Scopedome2M

Commentaar

Het wordt tijd voor een zeer krachtige laser!

Commentaar

Origineel geplaatst door dekkerjj Bekijk bericht
                  Het wordt tijd voor een zeer krachtige laser!
                  Zat meer te denken aan een software update-tje met hierin wat (lagere) baan referentie waarden...
                  Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | Takahashi Epsilon 130D | iOptron CEM120 | PoleMaster | Lodestar X2 | ASI120MC-S | ASI1600MM-C V3 | ASI071MC-Pro

Commentaar

Als het kan onder de horizon voor Nederland

Commentaar

Werken...
                    X