Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Rosettenevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Rosettenevel

Begin januari heb ik een start gemaakt met de Rosette met de bedoeling om die in bicolor te schieten. Ik had nog maar weinig data, maar gisteren werd het onverwacht toch een tijd helder dus
    wat Ha-data bij geschoten De maan stoorde flink en stond niet zo heel ver uit de buurt van mijn object. Het maanlicht in combinatie met de lichtkoepel richting zuid –afkomstig van de hockeymeisjes die 60.000 Watt nodig hebben om een balletje te vinden– was niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van de data. Met de weinige heldere nachten die we hier de laatste maanden hebben ben ik inmiddels niet meer zo kieskeurig. Voor de verandering de 4 uur aan Ha eens bewerkt met de StarNet tool in Pixinsight. Levert het toch nog een beetje leuk plaatje op.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: rosette_SL.jpg views: 180 grootte: 2,42 MB id: 1439473
    Sterrenwacht Videre Videnda | Oisterwijk

Erg mooi field of view en erg mooi bewerkt. Geeft mooi aan hoe fel het object jsy, toffe foto!
    Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102 Ed f/7 - ATIK383L+ - Orion SSAG guiding

Commentaar

Werken...
    X