Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Very lowbudget astrofotografie.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Very lowbudget astrofotografie.

Goedendag allemaal,
    Hieronder wat bewerkte foto`s ( pixinsight + photoshop + lightroom ) met een lowbudget opstelling, Nikon D5300+70-300mm lens op een LXD-75 goto statief.
    Ben zelf wel er tevreden op de foto`s alleen nog eventjes leren om de achtergrond van de foto`s meer zwart en met minder ruis te bewerken, tip enz... zijn welkom.
    Alle foto`s zijn met ongeveer 50 lights van 35sec. + 10 darks van 35sec. + 10 bias gemaakt, volgende keer meerdere lights met langere sluitertijden maken als het weer eens helder is.
    Zelf ben ik best wel trots met mijn foto`s, misschien kan iemand mij verder helpen om de achtergronden mooier te maken ( link met werkwijze achtergrond zwarter en meer ruis verwijderen..?? ).

Het zijn niet de beste foto`s, maar met een lowbudget opstelling toch nog leuke plaatjes zo...
    Alvast tips voor mijn eigen, meerdere lights en darks maken, volg statief beter uitlijnen en camera lens in focus zetten.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: vlam+paardenkop + M42 Orionnevel 15-01-2020.jpg views: 377 grootte: 8,77 MB id: 1438715

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M42 Orionnevel 15-01-2020.jpg views: 331 grootte: 1,66 MB id: 1438716

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M45 plejaden 15-01-2020.jpg views: 326 grootte: 2,48 MB id: 1438717

Ik vind ze prachtig, maar ik ben ook gauw tevreden

Achtergrond wat donkerder zou idd mooier zijn maar verder vind ik ze erg geslaagd.

Commentaar

Low budget opstelling

Commentaar

Na low budget nu ook very low budget fotografie, geweldig! Inspiratie voor iedereen.
        Canon 6d astrodon mod, ef 500mm f4, ef 200mm f2.8, ef 135mm f2, ef 50mm f1.8, Heq5 pro

Commentaar

Inderdaad!

Commentaar

Harstikke top hoor! Mooie foto's en dat met low budget! Met Photoshop zou je toch een eind moeten komen zou je denken, Wordt gebruikt door veel professionele fotograven.

https://www.youtube.com/watch?v=tvx-FVe5kpw

Miss kun je hier iets mee?

Mvg

TS 150/750 + Skywatcher EQ5

Commentaar

Als je een anti lichtvervuiling filter zou hebben toe gepast dan zou de achtergrond een stuk donkerder zijn. Bovendien is 35 seconden te kort voor een goede beeldopbouw. Zelf werk ik met een DSLR camera met RAW versie en ga niet verder dan ISO 400 met een anti lichtvervuiling filter van HUTECH IDAS LPV 4 en belicht maximaal 2 minuten om de achtergrond mooi donker te houden en in de schemering maak je de flat field opnamen en als het donker is begin je met opnemen en na het opnemen maak je dark frames en bias frames en let wel: alles op ISO 400 houden. Maar goed je bent met eenvoudige spullen bezig geweest en dit is niet onaardig.

Commentaar

Hee, dit is top! Leuke resultaten voor zo'n "simpele" opstelling. Ik vind helemaal niet dat je achtergrond donkerder moet, of dat je een lichtvervuilingsfilter nodig zou hebben. Met pixinsight haal je de gradiŽnten er zo uit.

Voor andere vlekken: Probeer eens flats te maken met bijvoorbeeld een laptopscherm/tablet met een leeg worddocument en een wit t-shirt of laken ofzo er overheen. Houd de orientatie en diafragma van je camera gelijk maar je kan de ISO en belichtingstijd wel aanpassen (flink omlaag). Zorg dat de lichtcurve op 1/3 zit ongeveer. Dit is even uitproberen maar als je dit eenmaal onder de knie hebt gaat het een stuk beter, want dan hoef je de achtergrond niet zo donker meer te maken.

Nog een tip voor je Orion: Pixinsight heeft HDRmultiscaletransform. Daarmee kun je zorgen dat de orionnevel minder overbelicht is.
                Spuit 9 op zijn minst...
                16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Dank je wel voor de tips en ga ze gebruiken.....

Commentaar

Werken...
                  X