Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M42 op eq platform

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M42 op eq platform

hallo deze foto heb ik vorige week gemaakt met een F5 150 mm 750 mm newton op een eq platform met de ZW290MC planeten camera, telescoop was helaas uit collimatie, (hoofdspiegel zat een beetje los), seeing kon beter, maar toch tevreden met deze bij wijze van experiment, geschoten plaatje. Het is een stack van 1300 frames van 0.3 sec dus totale belichtingstijd zo'n 6.5 minuut gestacked met deepskystacker 4.2.3 en met painshoppro wat verscherpt en histogram wat bewerkt. alleen lights geen bias, flats en darks Leuk die korte belichtingstijden, maar toch... zeker voor herhaling vatbaar, volgende keer ga ik proberen wat bolhopen (met bias en eventueel darks (alhoewel met korte belicht tijden) te fotograferen wie weet hoe dat wordt. Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Autostack astro.jpg views: 0 grootte: 1,34 MB id: 1438663
    Last bewerkt door Ermanno; 24-01-20, 21:57.
    De eerste 5 dagen na het weekend zijn het beroerdst, daarna gaat het wel weer....

Gaaf zeg. Mooie gedetailleerde opname van het centrum. En wat een werk om zoveel beelden te stacken! Is je computer zeker wel even mee zoet geweest? Waarom zo'n korte belihctingstijd trouwens?
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

inderdaad daar is mijn pc wel even mee bezig geweest, 0.3 seconden omdat het een eq platform is, visueel ok, maar voor fotografie eigenlijk alleen geschikt voor zeer korte belichtingstijden en dan ook nog met een niet te lang brandpunt afstand, 0.3 seconden ging nog net, maar dan is de rek er zo'n beetje wel uit hoor, alhoewel als ik het eq platform heel goed uitlijn dan zit er een halve seconde nog wel in....maar het blijft erg kort
      De eerste 5 dagen na het weekend zijn het beroerdst, daarna gaat het wel weer....

Commentaar

Knap gedaan.
        Hoe hoog had je de gain staan?

Commentaar

gain was zo'n 350, maar heel precies weet ik dat niet meer, ik weet wel dat ik het opgevoerd had tot over de 400 maar de ruis nam te veel toe

Commentaar

Werken...
          X