Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orion nevel met volle maan duo filter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Orion nevel met volle maan duo filter

Objectief van de 80mm Apo nog eens verfijnt afgesteld en nu met een 4 lenser Reducer/Flattener.
    20 frames van 120 seconden met duo filter en ASI294MC

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Orion_120_seconden_gain_200_30_frames-denoise.jpg views: 220 grootte: 3,23 MB id: 1437476

Wat versta je onder een DUO filter? En waar kun je deze krijgen? Bedankt voor je antwoord. Overigens een heel aparte opname, bijzonder fraai.

Commentaar

Ik heb het inmiddels al gevonden het filter komt uit Hong Kong en kost E 312,= plus de verzendkosten per luchtvracht. Heb je de opname gemaakt met een kleuren camera? Zou het ook met een SBIG kleurencamera kunnen of met een DSLR camera die gemodificeerd is door DDW in een DAW versie? Het zou fijn zijn om dit te weten want dan bestel ik dit filter ook maar ik lig momenteel in het ziekenhuis en heb mijn creditcard niet bij me maar ik laat mijn vriendin het filter wel bestellen want die is thuis om het te ontvangen. Bedankt voor je antwoord en ik ben er benieuwd naar.

Commentaar

Opgenomen met de Asi294mc pro

Commentaar

Een duo filter denk ik eerder aan een UHC, (2 brede banden) filter en die zijn lang geen 312 euro. Beetje voorbarig als je nog niet weet welk filter het is.
          Overigens een mooie bewerking/resultaat onder deze omstandigheden!

Commentaar

Het filter is een STC Astro-Narrowband Filter gewoon te koop bij Ganymedes voor 369 euro
            Mijn vorige Reducer/Flattener had sferische aberratie en het objectief van mijn Technoski Apo was ook niet helemaal gecollimeerd wat de middelste lens betreft.

Commentaar

Nog een beetje oefenen met dit filter.
              In APP de kanalen gescheiden en toegewezen in een RGB, rood Halpha groen OIII en Blauw ook OIII.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: combine-RGB-image-lpc-cbg startools-denoise-denoise-denoise.jpg views: 98 grootte: 4,40 MB id: 1437532

Commentaar

Het geeft nogal wat meningen over dit filter maar een vraag is niet beantwoord, heb je de opname gemaakt met een kleurencamera? Op de site van ZWO staat bij jou type camera niet of het een mono is of en kleuren versie dat wou ik graag weten.

Commentaar

Staat bij de eerste foto een ASI 294MC pro een kleuren camera.
                  https://www.astroshop.eu/astronomica...-color/p,56499

Commentaar

Dank je en fijn om te weten en inderdaad het filter is bij GANYMEDES te verkrijgen maar ook in Hong Kong een betere versie. Maar ik heb GANYMEDES om tekst en uitleg gevraagd hoe dit filter te gebruiken.

Commentaar

Werken...
                    X