Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Is het paard en omstreken een BAMBI?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Is het paard en omstreken een BAMBI?

Recent een tweedehands ASI 1600MC cool camera gekocht en als eerste test heb ik IC434 gefotografeerd met de 13cm APO. In totaal 75 x 3 min subs met gain 140 opgenomen tijdens de nacht van 30 december.
    Onderstaande foto is een combinatie van eerder gecapteerde Ha data, opgenomen met de SIBG 8300M, enkel gebruikt als L, en de RGB data van de ASI.
    Blijkbaar is de afstand tussen de Riccardi reducer en de CMOS niet correct want de sterren in de hoeken zijn bij de RGB opnamen streepjes. Dus zeker een punt ter verbetering.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IC434_HaRGB2.jpg views: 0 grootte: 4,54 MB id: 1437066 .
    www.caelum.be

Alles kan beter maar je opname mag er zijn ik was ook van plan een dergelijke camera aan te schaffen maar ik had nogal moeite met de aanschaf van de juiste software. Maar je opname vind ik mooi al moet je wel lang belichten vind ik.

Commentaar

Bedankt voor de positieve reactie

Origineel geplaatst door Rigel 4 Bekijk bericht
      …. maar ik had nogal moeite met de aanschaf van de juiste software..
      Ik weet niet welke software je bedoelt maar alles staat op volgende website https://astronomy-imaging-camera.com/software-drivers

Origineel geplaatst door Rigel 4 Bekijk bericht
      …. al moet je wel lang belichten vind ik.
      Geen commentaar maar dit is de RGB foto zonder enige bewerking enkel stacken en "auto" DDP in MaximDL

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IC434_RGB_DDP.jpg views: 161 grootte: 3,39 MB id: 1437112

En voor de volledigheid de gestackte Ha-opname ook enkel DDP toegepast

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IC434_Ha_DDP.jpg views: 158 grootte: 1,63 MB id: 1437113

www.caelum.be

Commentaar

Opdracht geslaagd!
        Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

van die Software wist ik ook zelf het staat op de site van ZWO en als je DSO ingeeft krijg je de aanbieders te zien. Ik heb verschillende programma's gedownload maar kon er niet mee overweg met de camera die ik al had en wou een ZWO ASI 183 MM Pro bestellen bij TS maar gelet op de problemen die ik ondervond heb ik er van af gezien en de bestelling terug verzonden naar TS en dus niet bij ontvangst geaccepteerd dus dat vond ik verstandig want als je er niet mee overweg kunt is het zonde van al dat geld. Laat ZWO zelf eens een goed programma schrijven zoals de meeste fabrikanten doen bij hun eigen CCD camera's. Anders als ik geen problemen had gehad was het een uitkomst geweest want het zaakje is vrij licht van gewicht en gemakkelijk te monteren met filterwiel achter mijn Epsilon Boren Simon of de FSQ 106 ED.

Commentaar

Werken...
          X