Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Een Barnard's Loop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Een Barnard's Loop

En toen hadden we aan het einde van het jaar toch nog een heldere avond/nacht. Het was alweer een tijd geleden, dus ik extra gemotiveerd. vier en half uur aan data wist ik binnen te hengelen totdat de schuur in beeld schoof. Met subs van 5 minuten hield ik 54 opnames over die ik allemaal kon gebruiken. Naast twintig flat frames schoot ik ook nog eens 20 biasframes. Darks heb ik achterwege gelaten, doordat ik gebruik maak van dithering. Misschien dat ik er nog een nachtje aan data aan moet toevoegen om het stof/gas nog wat meer los te krijgen van de achtergrond.

SW Heq5 pro, Canon 6Da, ef 500mm f4, hutech idas lps d1

54 light frames x 300 seconden
    20 flat frames
    20 bias frames

Pixinsight 1.8 & Elements 13

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_3029.jpg views: 182 grootte: 1,41 MB id: 1437001
    Canon 6d astrodon mod, ef 500mm f4, ef 200mm f2.8, ef 135mm f2, ef 50mm f1.8, Heq5 pro

Wederom een prachtige opname Adri. Framing en nabewerking zijn top. Ik ben altijd erg gecharmeerd door de zachte, kleine sterretjes in je opnames. Zou je misschien kunnen toelichten hoe je dit voor elkaar krijgt?
    TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
    Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Dank Cyber! Sterreductie in PI.
      Canon 6d astrodon mod, ef 500mm f4, ef 200mm f2.8, ef 135mm f2, ef 50mm f1.8, Heq5 pro

Commentaar

Mooi gedaan!
        Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

Erg fraaie plaat - lijkt toch wel van een redelijk donkere locatie geschoten zijn. Misschien het blauw nog iets ophalen?

Commentaar

Dank Astrobug en Extrafocaal! Het blauw blijft inderdaad wat achter. Geen idee waarom eigenlijk. Ik zal nog eens aan de blauwschuif trekken.

De achterhoek is niet verkeerd om te wonen als amateur astrofotograaf.

Commentaar

Origineel geplaatst door Adri Gr Nuelend Bekijk bericht
              Dank Cyber! Sterreductie in PI.
              Gebruik je dan een starmask en MorphologicalTransformation?
              TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
              Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Ja Cyber, daar maak ik gebruik van. Bij MorphologicalTransformation ben ik nog wel eens iets te enthousiast waardoor vooral in rijke stervelden de sterren gekke vormen aannemen. Dan moet ik een tandje terugschakelen.

Commentaar

Werken...
                X