Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orion nevel in H-alpha HDR

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Orion nevel in H-alpha HDR

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Forumsize.jpg views: 0 grootte: 464,0 KB id: 1436790

Bovenstaande plaat is van afgelopen maandag en is een HDR combinatie van vier H-alpha stacks met belichtingstijden van respectievelijk 15s, 1min, 5min en 20min per frame (in totaal ruim 2 uur). De vier stacks zijn m.b.v. het programma EasyHDR gecombineerd tot één HDR opname. EasyHDR richt zich op daglichtfotografie maar blijkt ook astrofoto's prima uit te lijnen en slikt zelfs .fit(s) bestanden, best een aanrader.

Voor apparatuur en locatie zie tekst op de plaat, volledige resolutie: Orion nebula in H-alpha HDR

Ik hoor het graag als jullie nog suggesties hebben voor andere objecten die het leuk doen in HDR.

Bedankt voor het kijken!

Nanos gigantium humeris insidentes

Wow, prachtig!
    Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Zelfbouw 8" f/5 kofferdob, Skywatcher 72mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Commentaar

Al heel vaak gefotografeerd.
      Hiermee laat je zien waarom!

Het is en blijft een mooi object om je op uit te leven.
      Ik vind hem hartstikke mooi.
      En dat HDR progje gaan we eens opzoeken.

Een mooi uitsmijter voor 2019.
      Arie
      Lacerta 10" f/4 (GPU corr) + SW Esprit 100 + 10MicronGM1000hps + Rayox Saddle + Atik16200 + ASI071CPro + Scopedome2M

Commentaar

Schitterend!
        50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI6200 met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Origineel geplaatst door ABakx Bekijk bericht
          Al heel vaak gefotografeerd.
          Hoi Arie,

Ik zag jouw HDR M42 van 11-12-2019 vanochtend pas. In kleur nog wel, prachtig! Er blijkt meer dan één EasyHDR in omloop te zijn. Ik bedoelde deze : https://www.easyhdr.com/

Nanos gigantium humeris insidentes

Commentaar

Mooie plaat. De 'Running Man' komt er in Ha natuurlijk wat minder goed door. Naast heldere emissie nevels kunnen opnamen van vele astro-objecten/gebeurtenissen in meer of mindere mate baat hebben hebben van de HDR techniek - denk aan het centrum van heldere sterrenstelsels als M31 maar ook de maan, e.g. asgrauwe licht en sikkel, of de corona bij zonsverduisteringen.

Commentaar

Werken...
            X