Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

CaliforniŽ nevel met de 80mm Apo en duo filter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

CaliforniŽ nevel met de 80mm Apo en duo filter

Ik had de 80mm Apo op de 20cm Edge HD gemonteerd het geheel op de EQ8 nu met ASIAR en EQMOD.
    Het guiden had ik overgelaten aan de de Star Aid.
    De nieuwe update van de de ASIAIR is echt een aanrader met de EQ8 en EQMOD.
    Slechts 10 frames van 300 seconden met duo filter Optilon H-Alpha/OIII

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: California nevel.jpg views: 260 grootte: 3,34 MB id: 1434818

Zie ik rechts bovenaan Amp glow? Schitterende opname overigens. Top.
    Telescoop: Celestron Nexstar 8SE met EQ wedge.
    Camera: NIKON D5500, Objectieven 18-55mm, 55-300mm, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8

Commentaar

Klopt ondanks de 10 Darks samen gevoegd in Astro Pixel Prosessor kon de Amp Glow net niet verwijderen.

Commentaar

Prachtig inderdaad. Welke camera heb je hiervoor gebruikt?
        50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

De ZWO ASI 294MC gevolgd met de Star Aid met een 50mm mini guider

Commentaar

Ik heb wel eens gelezen dat de ASI294MC geen volledige koeling heeft over de hele sensor en dat dat problemen kan geven met het schieten van darks, vooral als dit meteen na de lights gedaan wordt. Maar ik kan me vergissen en ben zeker geen expert op dit gebied.
            50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Mmm verkeerde master dark gebruikt! Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: California nevel.jpg views: 93 grootte: 4,19 MB id: 1435001

Commentaar

Ik denk niet dat dit amp glow is, maar de overstraling van een ster buiten beeld.
                Canon 6d astrodon mod, ef 500mm f4, ef 200mm f2.8, ef 135mm f2, ef 50mm f1.8, Heq5 pro

Commentaar

Origineel geplaatst door Adri Gr Nuelend Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat dit amp glow is, maar de overstraling van een ster buiten beeld.
                  Dat zie je verkeerd. Dit is wel degelijk de amp glow van de 294mc ondanks dat het inderdaad lijkt op een reflectie van een ster. Je ziet het namelijk ook op de darks terwijl er dan geen licht op de censor valt. Daarom kun je met die darks een goede correctie realiseren en is de ampglow van de 294 geen probleem.
                  je bent nooit te oud om te leren.

Commentaar

Alles nu beter in balans gebracht in APP
                    Meer data is natuurlijk beter maar dat ging niet met de aankomende mist
                    Click image for larger version  Name:	California nevel.jpg Views:	0 Size:	4.30 MB ID:	1435021

Commentaar

En ondanks de mist een pracht foto. Fijn dat je het ampglowprobleem hebt weten op te lossen!

Commentaar

Dat zie je verkeerd. Dit is wel degelijk de amp glow van de 294mc ondanks dat het inderdaad lijkt op een reflectie van een ster. Je ziet het namelijk ook op de darks terwijl er dan geen licht op de censor valt. Daarom kun je met die darks een goede correctie realiseren en is de ampglow van de 294 geen probleem.
                        Dank! Ik vond de mate van overstraling ook al erg fors voor die ster.
                        Canon 6d astrodon mod, ef 500mm f4, ef 200mm f2.8, ef 135mm f2, ef 50mm f1.8, Heq5 pro

Commentaar

Misschien ben ik wel (weer) te kritisch, maar de opname komt op mij enorm hard bewerkt over, met duidelijke tekenen van oversampling en niet helemaal in focus. Op 100% weergave is de plaat zeker niet fraai meer. Met een 50% lagere beeldschaal zou je naar mijn idee makkelijk betere resultaten behalen en zal de processing ook wat rustiger kunnen.
                          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Werken...
                          X