Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sluiers in de missst . . . .

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sluiers in de missst . . . .

Oftewel: De power van Astro Pixel Processor

Het was hier beneden hartsikke mistig en paar nachten geleden. Maar omhoog was er nog wel wat te ontwaren.

Nog maar eens een mosaic gemaakt van het sluiernevel complex.
    4 panels
    12x300s elk. Dus een uurtje per paneel.
    Ik heb 4 uur kunnen belichten.
    Toen was het object te diep in de mist weggezakt.
    ASI071C achter de Esprit100.

Ter uitdaging van APP, alle 48 opnames er in een keer ingegooid.
    Zoek het maar uit . . .
    Nou, dat heb ik geweten. Maar na > 4 uur stampen op de computer kwam er toch een hele fraaie mosaic uitrollen.

Na wat bewerkening in PI is dit het resultaat.
    Uiteraard krijg je met (veel) langer meer detail te zien.
    Vooral de Pickering's Triangle komt dan echt tevoorschijn.
    Maar het was de bedoeling om te laten zien wat Astro Pixel Processor voor elkaar krijgt.

Toen ik had moeten stoppen met de Sluiers, was inmiddels aan de ander kant de California nevel boven de mist uitgeklommen.
    Die had ik nog nooit in het vizier gehad.
    Dus toen heb ik die maar eens op de korrel genomen.
    Daar heb ik nog 40x300s van kunnen doen. Ook hier toonden de laatste paar frames al een duidelijke toename van de achtergrondbelichting als gevolg van de mist.
    Maar ook hier wist APP wel raad mee. Die kwamen bij het stacken gewoon achteraan in de rij en mochten toch een beetje signaal bijdragen aan het geheel.
    Deze afbeelding staat ook al in een ander draadje, maar voor de volledigheid zet ik hem er hier ook nog maar een keertje bij.

Beide objecten zijn in dezelfde nacht tijdens behoorlijk dikke mist hier beneden gefotografeerd.

Arie

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: VeilsMosaicV1Small.jpg views: 0 grootte: 1,32 MB id: 1434210
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: CaliforniaNebulaV1Small.jpg views: 0 grootte: 1,39 MB id: 1434211
    Lacerta 10" f/4 (GPU corr) + SW Esprit 100 + 10MicronGM1000hps + Rayox Saddle + Atik16200 + ASI1600MM-C + ASI071CPro + Canon7D Mod + Scopedome2M

Top hoor! En dat doe je allemaal in een nachtje...(opnemen en bewerken)?
    FrankT

Commentaar

Leuk verslag om te lezen, je hebt talent voor schrijven ;-) En toffe plaatjes, gaat goed met dat APP!
      Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102 Ed f/7 - ATIK383L+ - Orion SSAG guiding

Commentaar

Origineel geplaatst door FrankT Bekijk bericht
        Top hoor! En dat doe je allemaal in een nachtje...(opnemen en bewerken)?
        Nee joh.
        Ik heb veel ge´nvesteerd om 's nachts lekker te kunnen slapen.
        Om 19:00 begonnen met de sluiers. Die waren toen net door de meridian heen.
        OM 23:00 waren ze te ver weggezakt om met de mist nog zinnig werk te kunnen doen.
        Daarna had ik nog ruim 4 uur de tijd voor de California nevel.
        SGP deed de meridian flip automatisch voor me midden in de nacht.
        De volgende dag de bestanden naar binnen gekopieerd en bewerkt.
        Lacerta 10" f/4 (GPU corr) + SW Esprit 100 + 10MicronGM1000hps + Rayox Saddle + Atik16200 + ASI1600MM-C + ASI071CPro + Canon7D Mod + Scopedome2M

Commentaar

Werken...
        X