Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sluiernevel - westelijk deel in smalband (SHO)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sluiernevel - westelijk deel in smalband (SHO)

Bij deze mijn eerste poging om het sluiernevel (west; NGC 6960 - in zwaan) met smalbandfilters te vangen.
    Ik moet zeggen dat ik niet heel verstandig ben geweest omdat ik dit heb gecombineerd met mijn pogingen om het Lagunenevel te fotograferen.
    Uiteindelijk heb ik over meerdere dagen heen de volgende data bij elkaar weten te sprokkelen.

23 x Ha (groen)
    41 x Sii (rood)
    31 x Oiii (blauw)

Allen belicht op 300 seconden met mijn zwo1600MM pro op unity gain (139). Daarna alles gestacked in DSS en curves, levels toegepast in photoshop. Daarna alles bij elkaar gevoegd in PS met Ha als luminosity layer eroverheen op 40%. HLVG filter gebruikt en nabewerkt in photoshop en lightroom, waarbij ik nog flink wat met noise reduction aan de slag moest om niet een al te korrelige foto te krijgen, een teken dat ik waarschijnlijk nog flink wat data moet bijverzamelen.

Alles bij elkaar genomen heb ik weer wat bijgeleerd en ik moet zeggen dat het sterrenbeeld zwaan wel erg prachtig is met zoveel mooie emissienevels. Eerst op vakantie, daarna ga ik in september het oostelijke deel van de 'cygnusloop' eens proberen te vangen. Bedankt voor het kijken.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: NGC6960_astrobin.jpg views: 144 grootte: 2,22 MB id: 1424337

Al doende leert men
    Mooi resultaat vanuit Utrecht centrum!
    TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
    Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Werken...
    X