Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Messier 8: met de startravel op reis

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Messier 8: met de startravel op reis

Dit jaar ging de vakantie naar de Ardèche in een huisje op een heuvelrug met een vrij zicht naar het zuiden. Gelukkig had ik mijn ganse zwik meegnomen! De nachten waren helder maar zwoel en heb vollop kunnen genieten van de Melkweg en alle andere moois aan hemel.
    Hierbij een poging op Messier 8 in de buurt van de theepot. Deze was zelfs duidelijk zichtbaar met het blote oog, met indirect kijken had ik zelfs de indruk dat de vier sterren op een rij zichtbaar waren. Als bijvangst staat er ook nog M20 op de rand op.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M 8 bis.jpg views: 226 grootte: 1.014,5 KB id: 1424073
    Genomen over 2 sessie van 1,5 uur op 26 en 28 augustus van op een heuvel in de buut van Lagorce, Ardèche, Frankrijk
    Gemaakt met een Startravel 80 en een Sony Alpha A-300
    390 frames van 15 seconden waarvan 295 frames bruikbaar op ISO 200
    75 darks
    Gestapeld met DSS en bewerkt met Startools.
    Omegon 150/750 f5 reflector, Skywatcher Startravel 80, Sony Alpha A300 en ASI 034 MC

Mooi! In de hoeken zijn de sterren niet helemaal mooi rond, maar het onderwerp, M8, staat er schitterend op!
    "Man must rise above the Earth — to the top of the atmosphere and beyond — for only thus will he fully understand the world in which he lives."

Commentaar

Met eenvoudige middelen dit resultaat bekomen, heel knap.
      Altijd fan van zulke plaatjes

Commentaar

Yvg : Thanks, het is dank zij jouw plaatjes dat ik het er uiteindelijk toch mee ben begonnen!
        Omegon 150/750 f5 reflector, Skywatcher Startravel 80, Sony Alpha A300 en ASI 034 MC

Commentaar

Dat was uiteindelijk de opzet van 'low budget astrofotografie'.
          Met eenvoudige middelen toch mooie resultaten bereiken.
          Kijk al uit naar uw volgende opnamen

Commentaar

Werken...
          X