Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Beste Sikkel tot nu toe, over 2 nachten.

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Beste Sikkel tot nu toe, over 2 nachten.

Afgelopen weekend en het weekend ervoor subs kunnen schieten van Ngc6888, oftewel the crescent, oftewel Sikkelnevel. Eerste nacht leverde 40 goeie subs op, en de 2de nacht ook, nog net voordat de wolken binnen kwamen drijven. Guiding ging best oké, en maar 1 sub weg hoeven gooien vanwege het vergeten bathinov maskertje haha. Wel eens meer als een uur voor niks geschoten, dus 1 sub valt mee.

Eerste versie is wat agressiever, tweede iets rustiger, mijn voorkeur. twee keer zoveel subs scheelt toch wel iets. Zowel in ruis, als in details. Heel subtiel, maar toch. Voor degenen die vaak elke sessie wat anders doen, het loont echt meerdre nachten aan 1 object te spenderen, ben er zelf wel achter gekomen haha.

https://www.flickr.com/photos/160447...in/dateposted/

https://www.flickr.com/photos/160447...in/dateposted/

Skywatcher 150 F5 newton op een eq6, 500d gemod, en guided. Subs van 180 seconden op iso 800, met flats, bias, en een bad pixel map in APP, en afwerking in Gimp.
    Skywatcher 150-750 EQ6, canon 1100d

Leuk, ik kende de Nederlandse naam niet eens. Mooi hoor. Subs van 5 minuten oid?

*ik moet beter lezen, 180s. Erg indrukwekkend.
    Last bewerkt door Daniel Beetsma; 13-07-19, 10:18.
    Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102 Ed f/7 - GSO 200mm f/4 @ 892mm (ES HR cc) - Orion SSAG guiding

Commentaar

Ik weet niet hoe je het doet, maar ik vind de kleur en de helderheid van je sterren de laatste tijd echt prachtig Marco.
      Maakt voor mij toch een belangrijk deel uit van de beleving, zeker in zo'n dens veld.
      Het shock front staat er trouwens heel aardig op voor een breedbandopname, en er is zelfs een klein beetje van de OIII schil zichtbaar. Knap
      TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
      Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Zeer mooi gedaan en Inderdaad de kleuren liggen lekker
        Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

Ziet er goed uit! Een erg prettige foto om naar te kijken! Top!

Voor degenen die vaak elke sessie wat anders doen, het loont echt meerrdere nachten aan 1 object te spenderen, ben er zelf wel achter gekomen
          Samenvattend kunnen we zeggen dat je een volwassen astro-fotograaf bent geworden die gaat voor kwaliteit en niet voor kwantiteit!. Hulde
          dutch-backyard-astro.nl --- SW Esprit 120 --TS 90/600 triplet - EQ6-R - Lodestar - Atik one 6.0

Commentaar

cyber Bedankt, ook ik vind dat de sterkleuren in de laatste paar opnamens goed uitzien. Komt misschien ook omdat de laatste paar foto's genomen zijn op bijna maanloze donkere plekken. En ook sinds ik APP heb is het een stuk makkelijker om er veel meer uit te halen als wat ik ooit kon met DSS.

RuudOnline Ook bedankt haha, maar dat legt wel weer extra druk neer hoor. Mee met de 'grote' jongens haha. Wel merkbaar minder objecten per jaar, maar wel mooiere.
            Skywatcher 150-750 EQ6, canon 1100d

Commentaar

Werken...
            X