Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

OK da's lachen! M42 met de 8" dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• John Baars
    antwoordde :
    Die donkerder structuren zijn goed te zien. Niet onverdienstelijke plaatjes!

Laat een reactie achter ::

• patrickduis
    antwoordde :
    Fraaie opname. Ja da's lachen..........daar kon je 10 jaar geleden maar van dromen met je Philips TouCam CCDtje met kleine ICX-098 sensor.........
    Mijn eerste -echte- CCD camera was een gemodde TouCam met koelventilator en grotere ICX-424 mono sensor.....jaja, dat was me wat hoor.
    Hier een van de eerste testopnames
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M42.jpg views: 139 grootte: 40,2 KB id: 1408243
    Dit is 25x30s......

• wvreeven
    antwoordde :
    Jaaa leuk zeg. Goed bezig. Geweldig om te zien wat met een beetje out of the box denken bereikt kan worden!

• skyfan
    antwoordde :
    Da's een hele leuke foto. Opvallend die rozerode randen, die zag ik gisteravond ook weer duidelijk in de Mewlon. Alleen dat groen, wat sommigen zien, dat wil bij mij nog niet erg, ik ben zeker meer roodgevoelig...
    Die E en F zie ik er ook in.

• Rem
    antwoordde :
    Hele leuke foto! Het aardige van zo'n "simpele" opname vind ik dat het Trapezium er mooi herkenbaar op staat, in tegenstelling tot de "gewone" foto's waar het Trapezium zwaar overbelicht is. Volgens mij kan ik zelfs de E- en F-ster ontwaren :-)

• oetie
    started a topic OK da's lachen! M42 met de 8" dobson

OK da's lachen! M42 met de 8" dobson

Eindelijk weer eens helder! Ik was maanfoto's aan het maken, of eigenlijk net klaar (de laptop lag alweer binnen), toen ik zag dat de Orionnevel al acher het dak vandaan kwam. Ik dacht: ach, wat kan mij het schelen. Eens kijken wat dat doet. En moet je nou kijken! Best lachen toch? Ik heb een te kleine flatframegenerator gebruikt en DSS wilde maar 14 frames stacken. Camera is de ZWO ASI120MC-S. 50 flats en darks en dus 14 hele lights van 1.6 seconden, hihi!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: mwahahaham42metdob.jpg views: 352 grootte: 63,9 KB id: 1408096
Werken...
X