Announcement

Collapse
No announcement yet.

NGC 7789 door een andere camera.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

NGC 7789 door een andere camera.

Met al die heldere nachten kom je nog eens aan andere zaken toe, ik heb mijn Canon 6 D maar eens gebruikt maar dat werd een ontgoocheling. Hij wilde op de computer niet starten en ik raakte zo heel wat tijd kwijt. Maar een andere gepakt en daar ging het. de BS 250 mooi afgesteld maar tijdens het scherp stellen kon ik het focus niet halen. Ik moest het CLS filter gebruiken en een filterlade toe passen. Hierdoor ging ik over de 61 mm focus heen wat hij mocht hebben dus ik moest de RCC corrector in zetten waar het filter wel op kon. Maar zie in het donker maar de juiste afstand te bepalen, 91,5 mm en dat lukte ook niet. Met als gevolg een stuk veld met onscherpe sterren. De volgkijker en de volg camera, de ST i van SBIG werkte perfect. Ik heb 18 opnamen gemaakt van 2 minuten op ISO 800 en met DSS bewerkt. Ik hoop het de volgende keer beter te doen. mijn flat opnamen raakte ik kwijt. Zie door de wat bewogen sterren heen maar ik heb er weinig ervaring mee met bewerken. dat komt omdat je de CCD gewend bent. Ik zal nog eens een poging wagen maar dan wel met een lens. Bedankt voor het kijken. Click image for larger version

Name:	NGC 7789 Boren Simon F 4  RCC  CLS 3Canon EOS 6 D  ST i guiding G 11 13-07-2017..FTS.jpg
Views:	1
Size:	6.09 MB
ID:	1385838

Een aspect is wel uitgekomen, meer sub opnamen, een stuk minder ruis. Ik heb NGC 6960 nog opgenomen met 40 opnamen van 2 minuten op ISO 800, dat ging een stuk beter. Die houden jullie nog te goed.

Comment

Working...
    X