Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wild Duck moet zwemmen!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wild Duck moet zwemmen!

huge giant file maar nog steeds niet de volle resolutie :
    http://www.astropage.nl/wp-content/u...ield_final.jpg

Ondanks de vele heldere Hollandse nachten blijft mijn aandacht meer gaan naar de remote setup in Frankrijk. Beetje een te weing vrije tijd verhaal. Hij is makkelijk, dus gebruik je m ook makkelijk. En ook daar veel goede omstandigheden en iets langere nachten dan hier.

Een opname van M11, het Wild Duck Cluster. Eigenlijk 2, want het is een mozaiek van 2 panelen. Camera is een QHY367c achter een FSQ106ED.
    Totaal 440 minuten belicht gedurende 3 nachten vanuit zuid Frankrijk. Ik heb niet al te veel tijd aan de bewerking besteed, dus het kan wel wat beter. Met een origineel 60+ megapixel file is het lekker scrollen. Hier niet de volle resolutie om het downloaden wat dragelijk te houden.
    Naast de duizenden sterren ook veel "LDN's uit de 500 serie".
    Attached Files
    Motto: Boterzacht bewerken!

50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een EQ6-R

Comment

Dat zijn er inderdaad veel. Mooi gedaan.
      Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Die eend dreigt inderdaad te verdrinken - gelukkig heeft ie wat kleur en valt dus op. Mooi dat de sterren nog te scheiden zijn.

Comment

Fraai hoor, het wordt zo toch allemaal veel te makkelijk Marco, da's geen uitdaging meer voor zo'n ervaren astrofotograaf als jij, haha!
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Heerlijk! Dit doet me denken aan hoe het is om met een verrekijker in een ligstoel te hangen en de melkweg door te struinen: niks geen gedoe met starhoppen en kaarten, gewoon lekker je ogen heen en weer laten gaan, en sterren, clusters en donkere nevels voorbij te zien trekken.
            Krekels erbij op de achtergrond, wijntje ernaast, en petelaa waant zich in Frankrijk! Dank!

Alleen heb ik wel een heel kleine kritische noot (als dat mag). Om sommige sterren heen lijkt de halo wat vreemde kleureffecten te hebben. Meest opvallend bij β Sct, maar ook bijvoorbeeld bij de ster die SkySafari aanduidt als HD175448.
            Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

Comment

Working...
            X