Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sharpless 157 & the Bubble region

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sharpless 157 & the Bubble region

Dag allemaal,

Wat in het vat zit verzuurt niet wordt wel eens geroepen, maar voor je het weet is het jaar zo om en wordt het toch wel eens tijd :-)
    Deze opname is eind september vorig jaar gemaakt met nog een nachtje in oktober. Het is eigenlijk mn eerste first light met de nieuwe camera maar nooit op het AF terecht gekomen.
    In totaal zijn er 97 frames van 15 minuten verwerkt (ruim 24 uur) genomen met een atik 460ex, een canon 200mm lens en SII/Ha/OIII filters.

Voor de grote versie en opname gegevens, zie link
    http://www.m42.nl/album.php?album=549

Bedankt voor het kijken!

Click image for larger version

Name:	549g.png
Views:	1
Size:	1,018.9 KB
ID:	1382528

Sprakeloos. Fascinerende, prachtige foto. Wat een mooie field of view en prachtig nabewerkt. Wow ;-)
    Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102ED (@560mm) - FT focuser - Momenteel een geleende ASI1600mm ;-) danielbeetsma.wordpress.com.

Comment

Das een mooie Corne, complimenten.
      Mvg Peter

Comment

Ja tjonge, wat moeten we daar nu van zeggen.... Wat een geweldige foto!

Comment

Zeer goed gedaan!
          Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Ja! Die is mooi met dat groen. Dat zie je niet zoveel. Heb je hem bewerkt met PI en hoe heb je de kleuren samengesteld?
            Last edited by tcpip; 12-06-18, 20:53.

Comment

Heel heel fraai Corne.
              Chapeau!
              Lacerta (Telescope with no name) 10" f/4 (GPU corr) + SW Esprit 100 + ASI1600MM-C + Canon7D Mod

Comment

Bedankt voor het delen, echt een prachtige opname!
                TS 80 mm f/6 | EQ-5 met EQMod | ASI1600MM-C
                Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Comment

Dank allen!
                  tcpip, PI is niet echt mn ding. Ik heb het 1x geprobeerd maar kwam erachter dat ik met MaximDL en photoshop net zo ver mee kom.

Comment

Zo denk ik er ook over, PI is niet echt alles. Ik werk ook vaak met MAXIM DL versie 5.0 en met PS, daarnaast met NEBULOSITY 4. Ik heb ook IMAGES PLUS maar dat programma werkt niet geheel naar mijn behoren. Ik moet het opnieuw installeren. Het was een duur pakket met camera control maar ik kan alleen een live beeld krijgen laat staan om er een opname mee te maken.
                    Proficiat met je opname. Met een telelens laat je veel meer zien. Ga zo door.

Comment

Ik kom er toch nog een keer op terug. Dit is echt een bijzondere opname. Vooral die gigantische bogen van OIII zijn volgens mij echt zeldzaam en jouw foto is voor ons echt aanleiding om dit gebied ook op de korrel te nemen met dezelfde astrodon 3nm filtertjes, maar dan op 525 of 700mm, met de QHY23 op 1x1 binning met shots van 30 of 40 minuten oid. Ik ben echt benieuwd wat we dan allemaal te zien krijgen. Bookmarked, shared, etc ;-) Topfoto!
                      Heq5 pro (belt mod) - Stellarvue 102ED (@560mm) - FT focuser - Momenteel een geleende ASI1600mm ;-) danielbeetsma.wordpress.com.

Comment

Deze heb ik even gemist - hele fraaie wide field. Natuurlijk direct door-geklikt naar de grote grote versie om ook de open sterhopen beter te zien - iets te veel 'sterverkleining'? de sterren worden door 'bruggetjes' verbonden. Misschien sterverkleining wat minder agressief laten worden gaandeweg van heldere naar minder heldere sterren?

Comment

Dit is inderdaad echt een prachtige opname zeg en een mooie compositie van objecten!
                          Zoveel data (24h), heb de foto even goed los bekeken is echt heel mooi bewerkt en mooi scherp.
                          Corne, heb je de filter aan de voorkant van de lens gehad of in filterwiel en welk F stop heb je gehanteerd? Ik zie namelijk ook geen diffractie om de heldere sterren, die zijn mooi rond.
                          iOptron iEQ45 GTN - SW Quattro 8" CF F4 - QHYV5 mono - EOS 60DAW
                          http://www.astrobin.com/users/christiaanberger/

Comment

Goeie opmerking, ik zie dat de kleine sterren inderdaad iets te veel zijn verscherpt, nooit aan gedacht om kleinere sterren minder agressief te behandelen. Ik zal het proberen bij de volgende bewerking!
                            De filters gaan vlak voor de ccd met een schuifla. Voordeel is dat je niet beperkt bent met een filterwiel, maar bij elke wissel moet het filter eerst goed worden schoongemaakt.
                            De lens is wideopen maar met een stepdown voorop wat afgeknepen tot ca f3.2. Maar deze is er ondertussen al weer af, zag namelijk geen verschil tussen f3.2 of f2.8.

Comment

Working...
                            X