Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orion

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Orion

Eigelijk tegen beter weten in gisterenavond wat foto's gemaakt,er was toch te veel sluier bewolking wat je foto's snel oranje maakt. Pas vanmorgen zag ik dat me UVfilter nog op me lens zat, die geeft leuke kringen als je gaat bewerken. Misschien vanavond herkansing
    12 min belicht D70 18/70lens op 65mm

Zeer mooi Nightsky. Flame nebula is duidelijk op te zien. Maar ik twijfel of ik de paardenkop nevel zie of niet.
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

wind

Ik ben gisteren ook bezig geweest om saturnus vast te leggen, maar de wind was te hard dus teveel trilling. 12min belichting was voor mij dan ook helemaal onmogelijk.
      mooie foto nightsky

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
        Zeer mooi Nightsky. Flame nebula is duidelijk op te zien. Maar ik twijfel of ik de paardenkop nevel zie of niet.
        ik zie hem volgens mij wel

maar erg mooie foto nightsky !

Commentaar

De Paardekopnevel is idd duidelijk te zien! Applaus! goed gedaan! :thumbup:

gr.

Commentaar

Re: wind

Origineel geplaatst door ton aalbers
            Ik ben gisteren ook bezig geweest om saturnus vast te leggen, maar de wind was te hard dus teveel trilling. 12min belichting was voor mij dan ook helemaal onmogelijk.
            mooie foto nightsky
            Thnx

Volgen is best makkelijk met maar 65mm brandpunt, als je de fotocamera piggyback op de telescoop doet, is volgen nog met de hand te doen.

Commentaar

foto Orion

Hallo Nightsky,

Ik ben voor het eerst op deze forum, maar zou je toch graag een vraagje willen stellen betreffende deze foto.
              Ik ben zelf in het bezit van een Nikon D50.
              Zou je me misschien kunnen vertellen welke camera instellingen je hiervoor hebt gebruikt.

Alvast bedankt

ABO

Commentaar

Jij doet dus piggyback, nightsky? En wat voor montering heb je nou precies? Ik vind wide-field opnamen echt prachtig, en de jouwe hoort daar ook bij! Ik wil nog eens een keertje een wedge gaan kopen voor de Meade LX90 en dan dus ook piggyback. Wat kan je me aanraden?

Commentaar

Re: foto Orion

Origineel geplaatst door ABO
                  Hallo Nightsky,

Ik ben voor het eerst op deze forum, maar zou je toch graag een vraagje willen stellen betreffende deze foto.
                  Ik ben zelf in het bezit van een Nikon D50.
                  Zou je me misschien kunnen vertellen welke camera instellingen je hiervoor hebt gebruikt.

Alvast bedankt

ABO
                  Welkom Abo

Het is een stack van 4 x 3min 800iso,met een 18/70 lens op 65 mm ik heb de ruisonderdrukking aan gezet omdat de D70 nog al wat glow heeft in de linkerboven hoek .De camera maakt dan zelf een darkframe en haalt deze van de foto af.
                  De D50 heeft dat al veel minder.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
                    Jij doet dus piggyback, nightsky? En wat voor montering heb je nou precies? Ik vind wide-field opnamen echt prachtig, en de jouwe hoort daar ook bij! Ik wil nog eens een keertje een wedge gaan kopen voor de Meade LX90 en dan dus ook piggyback. Wat kan je me aanraden?
                    Ik gebruik Deze
                    Met piggyback zit er een kleine 6cm f11 vixen kijker en de camera op.

Ik denk dat je geen wedge nodig hebt met een brandpunt tot 100mm ofzo de rotatie zal dan nog wel meevallen.

Commentaar

Wat vind je van die montering nightsky? Goed slecht?

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                        Wat vind je van die montering nightsky? Goed slecht?
                        Ik ben redelijk tevreden er over. hij kan me setup (13 kilo) redelijk goed dragen. en hij kan autoguiden, dat was voor mij het belangrijkste.
                        Hij heeft wel wat werk nodig want ook hier zit kleefpasta in i.p.v vet

En met wat werk hebben sommige er heel veel uitgehaald.
                        http://www.helixgate.net/raworm.html

Commentaar

Maar hoe bevestig je de camera op de telescoop en ook zo dat hij goed vast zit?

Het is een stack van 4 x 3min 800iso
                          Is het resultaat van 4x3 min hetzelfde als 1x12min? Waarmee stack je en wat is het nut van 4x dezelfde opname? Wat kan je er nou precies uithalen?

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
                            Maar hoe bevestig je de camera op de telescoop en ook zo dat hij goed vast zit?

Is het resultaat van 4x3 min hetzelfde als 1x12min? Waarmee stack je en wat is het nut van 4x dezelfde opname? Wat kan je er nou precies uithalen?
                            ik zal is een foto maken van de bevestiging.

4x3 minuten is beter dan 1x12 bij 1x12 heb ik te veel lichtvervuiling en zoveel ruis. bij 4x3 wordt dat veel minder. De signaal verhouding wordt veel beter, door het optellen van de opnames
                            ik gebruik Imagesplus voor stacken. maar het kan ook wel met Registax
                            of Iris. die laatste 2 zijn gratis

hier staat er wel wat over. het is wel een boek om te hebben als je met astrofotografie bezig bent.

http://www.astropix.com/PFA/PFA.HTM

Commentaar

Wauw! Ik moet echt even kwijt dat deze foto adembenemend mooi is! Hoe krijg je het toch voor elkaar!
                              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                              X