Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heart nebula IC1805

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heart nebula IC1805

Vanuit de achtertuin in het ernstig lichtvervuilde en koude Oegstgeest is dit een samengevoegde opname van 2 avonden (29 jan. en 6 febr.) koude en wind trotserend van de Heart Nebula.
    Helaas wel de nodige subs weg moeten gooien door beweging. Uiteindelijk bleven er 93 subs over van 4 min. Een totale integratietijd van 6 uur en 12 min.
    Een dergelijke integratietijd heb ik nog niet eerder voor elkaar gekregen welke dan ook nog bruikbaar was voor verwerking in PI, welke uren heeft staan stampen.
    De gebruikte scoop is een SW ESPRIT 80mm F5 400mm en de camera mijn ongemodificeerde Canon 70D. Guiding met de Lacerta MGEN II en ZWO280 guidescoop op een SW HEQ5 Pro.
    Als flats heb ik een zelfgemaakt EL paneel ingezet en deze in een fotolijstje gedaan met een wit perslex plaatje ervoor
    De darks had ik al op een eerder tijdstip gemaakt evenals de superbias.
    De volledige bewerking in PI gedaan

Light 93 x 4min
    Flatlight 40 x
    Flatdark 25 x
    Superbias van 200 biasframes

Click image for larger version

Name:	Heart Nebula IC1805 internet.jpg
Views:	1
Size:	2.42 MB
ID:	1368842

Ik hoop dat het jullie waardering kan krijgen, ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.

groeten

EricD

Canon 70D, 70-200mm F4L, Extender 1.4x, 50mm F1.8, SW Star Adv, Astronomik CLS filter, SQM meter, SW MAK 127, HEQ5 pro,DIY PSU 12V 90Ah, SW Esprit 80ED APO, MGEN II

Ik vind dit zeker een mooi resultaat! Al helemaal met een ongemodificeerde DSLR.

Ik heb wel twee vragen
    Hoe krijg je het voor elkaar om 4 min te belichten? Als ik het vanuit de tuin in Hilversum doe, zijn mijn lights zwaar overbelicht door lichtvervuiling, helaas. En wat is de reden om darks te gebruiken en niet te ditheren met de MGen?
    Sky-Watcher 8" Dobson | Sky-Watcher 100mm APO | Yamater D=76.2 F=1250 | Sterrenwacht Gooi&Vechtstreek: www.knvwshetgooi.nl

Comment

Originally posted by Seltaeb View Post
      Ik vind dit zeker een mooi resultaat! Al helemaal met een ongemodificeerde DSLR.

Ik heb wel twee vragen
      Hoe krijg je het voor elkaar om 4 min te belichten? Als ik het vanuit de tuin in Hilversum doe, zijn mijn lights zwaar overbelicht door lichtvervuiling, helaas. En wat is de reden om darks te gebruiken en niet te ditheren met de MGen?
      Ik maak gebruik van een Astronomik CLS filter en de camera staat op 800 ISO.

Ik laat de Lacerta wel ditheren. Ik snap dan alleen de link niet met darks.

gr EricD
      Canon 70D, 70-200mm F4L, Extender 1.4x, 50mm F1.8, SW Star Adv, Astronomik CLS filter, SQM meter, SW MAK 127, HEQ5 pro,DIY PSU 12V 90Ah, SW Esprit 80ED APO, MGEN II

Comment

Mooi resultaat - zo lichtvervuild lijkt mij Oegstgeest niet, straks moeten we vanuit Nederland allemaal 'Terug naar Oegstgeest' voor dit soort opnamen .

Comment

Heel mooi.
          Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Originally posted by Extrafocaal View Post
            Mooi resultaat - zo lichtvervuild lijkt mij Oegstgeest niet, straks moeten we vanuit Nederland allemaal 'Terug naar Oegstgeest' voor dit soort opnamen .
            Uit het onderstaande kaartje van www.lightpollutionmap.info blijkt wel anders. Helaas is ook bij ons aan de "horizon" de lichtvervuiling zichtbaar van de hork in rijssenhout en die boeren bij zevenhuizen. Sinds kort laat ook het westland weer van zich zien. Op de grens van Voorhout en Rijnsburg ( voor mij richting het westen) zitten ook kassen maar deze houden zich behoorlijk goed aan de regels. Dit mag ook wel eens gezegd worden.

Click image for larger version

Name:	Lightpollution.jpg
Views:	1
Size:	186.5 KB
ID:	1368970

Groeten EricD

Comment

Originally posted by EricD View Post
              Uit het onderstaande kaartje van www.lightpollutionmap.info blijkt wel anders.....
              Je hebt me overtuigd - niet dat je daar blij mee moet zijn, d.w.z. niet met de omstandigheden waaronder je zulke opnamen moet maken, maar natuurlijk wel met het hier getoonde resultaat - petje af!

Comment

Die 70D , doet goed werk.

Comment

Working...
                X