Announcement

Collapse
No announcement yet.

Witch head vanaf La Palma

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wauwsers wat is dit een ongelofelijk gaaf topic geworden zeg !!!! Chapeau voor het speurwerk!
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Wat een mooie foto van al die stelsels. En oh ja, de Witch Head staat er mooi op
      10" F5 Dob+EQP | 102/1000 Refractor+EQ3-2 | 4.5" F4.4 Newton+RRB | 7+10x50 bino
      The brightest star needs no telescope to gaze at | www.remranger.com

Comment

Dank voor de complimenten, trouwens! Er zit een rossige vlek iets rechts van het midden en daar baal ik van. De hele achtergrond is erg onrustig.

Aan de uitsnede kan ik trouwens nog wel wat doen want dit is een crop van circa 1/2 van het beeldveld
        Spuit 9 op zijn minst...
        16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Aha -- dan kunnen we rechts toch nog dit stelsel verwachten?

Click image for larger version

Name:	witchgal11.png
Views:	1
Size:	552.7 KB
ID:	1358062
          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Comment

De rossige vlek is een ghost van Rigel, trouwens. Daar kun je echt niets aan doen...
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Comment

Originally posted by oetie View Post
              ... Er zit een rossige vlek iets rechts van het midden en daar baal ik van. De hele achtergrond is erg onrustig.
              Mooie opname, oetie - in vergelijking met je vorige post heb je inderdaad wel veel 'weggesneden', maar de nevel is fraai gekaderd.
              Aan die achtergrond is best iets te doen met een kunst/handmatig flatfield in PS. Bovendien dat de achtergrond 'onrustig' lijkt is omdat er volgens mij nog meer in deze opname zit (zie bijlage - ben wederom zo vrij geweest een beetje te tweeken in PS en FIJI, ik kan het niet laten, hoop dat je dat niet erg vind) . Dus ... doorgaan zo oetie!

MvG,
              Peter
              Click image for larger version  Name:	image_91459PHed.jpg Views:	1 Size:	1.00 MB ID:	1358076

Comment

Mhh -- ik vind oetie's versie minder hard. Die van jou is me wat te "Amerikaans", al heb je inderdaad een pak meer zwakke H-alpha weten te voorschijn te toveren (maar de achtergrond is wat te veel geclipt naar m'n zin). Ik denk dat er ergens een gulden middenweg te vinden is.

Comment

Leuk Peter, dank je voor de herbewerking. Natuurlijk vind ik het prima dat je hem ook bewerkt. Misschien moet ik dat in mijn onderschrift zetten. Ik vind het juist leuk als in een astrofotografie-topic meerdere mensen een bewerking plaatsen.

sixela ik denk niet dat je die kunt verwachten want dan moet ik hem from scratch herbewerken en daar heb ik geen zin an
                  Spuit 9 op zijn minst...

Comment

Originally posted by sixela View Post
                    ... Ik denk dat er ergens een gulden middenweg te vinden is.
                    Zoals ik al schreef, smaken verschillen - overigens ben ik het wel met je eens ook de term 'Amerikaanse school' bevalt me wel (i.e. altijd teveel van het goede), we moeten dan wel een 'Europese school' gaan definiŽren (meer bescheiden) - bedenk ook dat ik 'slechts' een 8bit JPEG als uitgangsmateriaal had en dus niet veel 'tonale speelruimte'. Een gulden middenweg is makkelijk te vinden door verschillend (meer of minder extreem) bewerkte opnamen, naar smaak, te 'mixen'.

Comment

Working...
                    X