Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gamma Cas nevel in Ha

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gamma Cas nevel in Ha

En nog een mooi neveltje: de Gamma Cas nevel bij de Cassiopeia-ster Navi. 27 foto's van 600seconde 3nm Ha, op 2x2 binning. Gestacked zonder correctieframes met 3x drizzle in DSS. Zoals julllie zien moet ik sigmaclipping gaan gebruiken.

Ik vind het diffractiepatroon van Navi wel een bijzonder punt in deze foto. Het lijkt erop dat ik aardig goed heb scherpgesteld. En 3x drizzle blijft toch een hele mooie techniek.

Click image for larger version

Name:	gamma cas ha.jpg
Views:	1
Size:	1.02 MB
ID:	1355504
    Heq5 pro - Stellarvue 102ED 710mm f/7 (560mm f/5.5 with TS 0.79x reducer) - QHY23 - QHY5L-II OAG. Pro-tip: een equatoriaal statief hoeft niet waterpas.

Zeer mooie foto.

Mvg Paul
    Epsilon E130D F 3,3 -Avalon M Zero- orion mini guider -Lacerta MGEN-II - canon 6d-en Hutech IDAS filter LPS-P2-- Polemaster.

Comment

Goed bezig! Het diffractiepatroon is inderdaad een mooie aanvulling, geeft behoorlijk wat diepte. Je hebt 2x2 binning gebruikt en daarna 3x drizzle. Is dit een crop? Hoe ziet een orginele stack eruit?

Comment

Dank heren ;-) Ja, 2x2 binning en 3x drizzle. Ja, het is een crop. Maar ik heb niet veel weggehaald: hier is het originele beeldveld, inclusief stackranden. Ik heb hem wel 180 graden gedraaid.

Click image for larger version  Name:	uncropped gamma cas.jpg Views:	1 Size:	416.9 KB ID:	1355621
        Heq5 pro - Stellarvue 102ED 710mm f/7 (560mm f/5.5 with TS 0.79x reducer) - QHY23 - QHY5L-II OAG. Pro-tip: een equatoriaal statief hoeft niet waterpas.

Comment

Mooi gedaan!

Comment

Working...
          X