Announcement

Collapse
No announcement yet.

M27 Dumbbell Nebula

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• M27 Dumbbell Nebula

Van 9 juni tot 22 juni heb ik in totaal 10H Ha, 4H R, 3H B en 2.5 G verzameld van M27 met de 12" Meade SCT en SBIG 8300M camera. Binning was voor alle subs 2x2 en de belichtingstijd per sub voor Ha was 20 minuten, voor R, G en B 10 minuten. Alles verwerkt met MaximDL, PS en PI met onderstaande foto als resultaat. Graag jullie commentaren.
    De blauwe ster (?), buiten het gezichtsveld aan de linkerkant was wel storend, ik heb deze trachten weg te "poetsen" maar denkelijk kan ik hier weinig meer aan veranderen. Maar advies steeds welkom.

Click image for larger version  Name:	M27_HaRGB_2017.jpg Views:	1 Size:	930.5 KB ID:	1347333

www.caelum.be

Mooie bewerking, Maar mis de blauwe delen van deze nevel die hem net dat extra's geven.

Blauw vermoedelijk dus te ver weggepoetst (kijkend met smartphone, niet pc/laptop)
    130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino

Comment

Nette print. Welke montering gebruik je zo? Die 12" is toch een zware jongen.
      Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Originally posted by ArnoM View Post
        Maar mis de blauwe delen van deze nevel die hem net dat extra's geven.
        Als je de blauwe delen bedoelt aan de beide uiteinden van de nevel, dan denk ik dat deze overstemd zijn door de Ha-sub. Voor R heb ik de som van R en Ha genomen in bovenstaande foto. Indien ik enkel R, G en B neem dan bekom je het resultaat weergegeven in onderstaande foto rechts onderaan. Bij de RGB bewerking mis je de zwakkere gebieden buiten de nevel.
        Maar zeker interessant om dit de volgende dagen verder te bekijken, mogelijks moet ik Ha wat temperen (lees beter laten overeenstemmen met R, G en B)

Click image for larger version  Name:	M27_Composition_Forum.jpg Views:	1 Size:	285.1 KB ID:	1347430

Originally posted by Astrobug View Post
        Welke montering gebruik je zo? .
        De standaard vorkmontering van een LX200GPS SCT
        Last edited by CaelumSineNubibus; 17-07-17, 20:20.
        www.caelum.be

Comment

Heel erg fraaie opname en subtiel nabewerkt.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

In O3 zit ook veel "Blauw". Ik denk dat ArnoM dat voornamelijk mist . TS heeft niet met dit filter geschoten aan zijn bericht te zien.
            Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | 220mm flat field panel | PixInsight | Lid van sterrenwacht Halley

Comment

Working...
            X