Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deep sky opname met vreemd vliegtuigspoor.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deep sky opname met vreemd vliegtuigspoor.

Deze heb ik heden avond gemaakt. Enig idee wat voor object dit is? Toch een UFO? De galaxy is NGC4236.

Han
    Click image for larger version  Name:	ufo1.JPG Views:	1 Size:	90.8 KB ID:	1335419

De USS Enterprise!
    T: TS 80/480mm APO | TS 130/910mm APO | Celestron 11" EdgeHD | 254/1016mm Newton
    C: ZWO ASI1600mm - Cool (Mono) + Baader Filters | Canon 6DAW

Comment

Ik zeg landingslichten aan de tips van de vleugels en stroboscoop lampjes op de romp/staart. Maar kan het mis hebben. Anders zou ik voor De USS Voyager gaan.
      130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino

Comment

positionlights en anticollision

Comment

Originally posted by sidney View Post
          positionlights en anticollision
          Nee, joh. Echt? Die laten toch niet van die heldere lange parallelle strepen achter.
          Bram
          ATM - De weg naar het resultaat is het mooiste

Comment

Opname gemaakt in noorden van het land. Nu ik er nog eens naar kijk, het is volgens mij een prive jet waar een knipperend staart licht (stroboscoop) de twee jet sporen verlicht. Motoren op de staart gemonteerd dus vrij dicht naar het centrum. Iets als deze:

Click image for larger version  Name:	prive jet.jpg Views:	1 Size:	8.3 KB ID:	1335471

Comment

Originally posted by AshaiRey View Post

Nee, joh. Echt? Die laten toch niet van die heldere lange parallelle strepen achter.
              Ja echt wel, links bevind zich rood en rechts groen onder en boven het vliegtuig bevinden zich een zgn anti collision light, deze verlichting moet altijd gedurende de gehele vlucht worden gevoerd, tijdens take off en landing worden dan ook nog de zgn strobe lights aan gezet op de vleugel tips en in de staart

Comment

Nou dacht ik toch echt dat de poster die 2 parallelle lijnen zelf op het plaatje had gezet om het gebied af te bakenen waarin het lichtspoor te zien is...
                Bram
                ATM - De weg naar het resultaat is het mooiste

Comment

De camera is mono. Er zijn drie staart flitsen te zien. Waarom de middelste flits anders is geen idee. Bij de middelste flits liggen de sporen ook iets voor de flits?. Gas teruggenomen? Ik vond het in ieder geval een intrigerend plaatje en had dit nog nooit gezien.

Han

Comment

Bij de ene middelste flits, flitst de lamp aan de onderzijde en verlicht hierbij de uitstoot uit de motoren. De volgende flits is die van de andere zijde en deze verlicht de uitstoot van de motoren minder. Vandaar de opmerking dat de motoren aan de staart moeten zitten. (zou ook nog een Fokker 70 kunnen zijn). Als je locatie, datum en tijd en richting waar je naar fotografeerde weet, kun je via bijv flighttracker 24 kijken of je kan achterhalen wat voor vliegtuig het was, welke maatschappij en waar hij naar toe ging (en vandaan kwam). Zo heb ik een keer een vliegtuig boven de noordzee gefilmd terwijl hij recht op mij kwam afgevlogen. Bleek een particulier toestel onderweg van UK naar Schiphol. Ik had hem ruim 15minuten in beeld met telescoop.
                    130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino

Comment

Working...
                    X