Announcement

Collapse
No announcement yet.

Time-Lapse @I Magnoni, ItaliŽ, Le Marche 2016

Collapse
X
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Time-Lapse @I Magnoni, ItaliŽ, Le Marche 2016

Afgelopen zaterdag tijdens de Astrofotografiedag in Oss al getoond, maar voor wie deze niet gezien heeft of nog een keer wilt zien, hierbij mijn Time-Lapse van de dag- en nacht-opnames tijdens mijn vakantie @I Magnoni, ItaliŽ, Le Marche 2016:
    Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Prachtig, daar heb bijna je geen telescoop nodig. Die time lapses zijn erg indrukwekkend, als mensen dit verplicht moesten kijken dan gaan er misschien wat meer lampjes uit in Nederland.
    90mm f/13.3 - Konus Motormax 90 | Canon 450D

Comment

schitterend. Zie dit filmpje nu pas ivm interesse om timelapses te gaan maken. Mag ik vragen welke software je hebt gebruikt en hoe je de camera hebt ingesteld (als je dat nog weet)?
      EQ6 / Skywatcher Explorer 150PDS / Nikon D750 (unmod)

Comment

Ik heb div software gebruikt. Voor het samenstellen van alle foto's tot een video bijv. Virtualdub. Voor een uitgebreide uitleg hoe ik mijn Timelapses maak, zie op mijn website en download de zip-file met mijn presentatie: www.astrodomus.nl/timelapse.htm
        Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Comment

Mooi hoor, ziet er erg prof. uit. Zo te zien heb je heel wat uurtjes in de hobby gestoken. Dank voor het delen!

Comment

dank je

Comment

jan, al jouw time lapse zijn bijzonder.
              En dat doet de deze zeker niet onder .
              en de gekozen muziek doet de film eer aan. of in anderssom?

mijn complimenten!
              gr.johan eq5 - 450d- 135mm f3.5 takumar - sw 150pds
              See more @ https://m.flickr.com/#/photos/126921268@N03/

Comment

Erg mooi. Mag ik vragen wat voor leuk tooltje je daar op 2:40 gebruikt - een groene laser zo te zien - en met welke reden?
                Heq5 pro - Stellarvue 102ED 710mm f/7 (560mm f/5.5 with TS 0.79x reducer) - QHY23 - QHY5L-II OAG. Pro-tip: een equatoriaal statief hoeft niet waterpas.

Comment

In ťťn woord: schitterend!
                  C-8 Orange (Sandcast) 1975. Sudiball under construction

Comment

Working...
                  X