Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto Veil nebula en californianevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto Veil nebula en californianevel

Hallo Iedereen,

Hier weer eens een berichtje van mij kant.
    Om deze dagen eens door te komen heb ik nog eens door mijn opname gespit. Kwam nog een opname tegen van de sluiernevel.Hij zat vol gradienten en aan een kant is hij een beetje onscherp doordat de camera niet helemaal recht in de optische as hing. Maar uiteindelijk toch een rdeleijke foto geworden.

Daarnaast heb ik twee weken geleden nog een opname gemaakt van de calaifornianevel in 7 Nm Ha.

Komen ze
    Fijne dagen iedereen !
    gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

he Arend, mooie foto van de californianevel.

Ben toch een beetje nieuwsgierig, wat is jou eerste indruk van de 80 TED?
    Groet, Jan

Commentaar

Mooi plaatje mey de EDT, is dit het hele plaatje of heb je nog iets van de rand van het beeldveld afgehaald.
      Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Hoi Jan,

Dank je Jan,
        De kijker is erg mooi gebouwd. De foccusser is sterk genoeg voor een 2 inch filterwiel en een de artimes 4021 camera. Dus daar ben ik wel blij mee. Ik heb de kijker alleen nog maar kunnen gebruiken bij slechte seeing dus ik kan nog niet zo veel zeggen over de scherpte,

Ik heb hem nog te weinig kunnen testen om iets over de kleurfout te zeggen, maar op het eerste gezicht ziet het er goed uit.

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door M15
          Mooi plaatje mey de EDT, is dit het hele plaatje of heb je nog iets van de rand van het beeldveld afgehaald.
          Ik heb de foto van de sluiernevel inderdaad gecropt. Ik gebruikte toen nog 1.25 inch filters. Hierdoor had ik grote zwarte hoeken.

Commentaar

daar heb je die verschrikkelijke foto's van Arend weer.
            Met zo van die objecten die ik nu eens echt beu ben kijken.... pfff;

Nee hoor
            Zoals steeds foto's die een goede indruk wekken en erg gedetailleerd het object laten zien.
            Prachtig, en zegge kun jij je niet eens Barnards Loop proberen deze winter?
            pretty please?
            Quelle horreur !
            Requiem pour un twister.

Commentaar

Hoi Batchainpuller,

dank voor je complimenten.
              Lijkt me inderdaad wel gaaf om die loop eens te fotograferen.
              Mocht het met dit bagger weer nog wat worden dan staatorion zeker op mijn lijstje.

gr Arend

Commentaar

Complimenten hoor, voor deze prachtige plaatjes.
                Well done!
                * Messier N-130 en Skylux 70 volgkijker
                * 10x50 Bresser bino
                * TouCam II Pro
                * Jagermeister handschoenen en Dommelsch muts (brrr..)

Commentaar

Re: Foto Veil nebula en californianevel

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
                  Kwam nog een opname tegen van de sluiernevel.Hij zat vol gradienten en aan een kant is hij een beetje onscherp doordat de camera niet helemaal recht in de optische as hing.
                  Je hebt er anders nog een hele knappe plaat van weten te maken.

Commentaar

Niet alleen deze plaatjes maar ook de vele vorige schitterende opnames van je zouden wat mij betreft direct moeten leiden tot de uitreiking van de Astroforum-foto DS ouvreprijs.
                    16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Bedankt voor de super complimenten sterrenkijker en Big bang.

Commentaar

een soort early lifetime achievement award

nee t'is waar je hebt al een hele reeks foto's genomen waar de meesten van ons toch wel effe van staan te kijken wat die roofvogel brengt vanuit zijn koertje in Vlaardingen.

kom altijd wel kijken als ik zie dat Arend een nieuwe foto gepost heeft omdat ik weet dat als ik die openklik toch wel iets goed te zien zal krijgen.

Nu die loop nog hé
                        Quelle horreur !
                        Requiem pour un twister.

Commentaar

Ha,ha,
                          Bijna poezie, ik zal me best doen op Orion. Ik beloof het plechtig.
                          Even een doosje goed weer kopen.

Commentaar

Sch-itte-rend!!
                            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                            Auteur:Ik

Commentaar

Origineel geplaatst door Wolkewietje
                              Sch-itte-rend!!
                              Dank je !

Commentaar

Werken...
                              X