Het gewicht van het GSO 30 mm. oculair zou 250 gram bedragen. Dus dit is tweemaal een winner ( in prijs en gewicht wel te verstaan)
mvg
Dirk
Ik kan dit oculair eens testen bij een forumlid in de omgeving en als dit voldoet aan de verwachtingen zal het waarschijnlijk dit worden in combinatie met een UHC 2" filter.
Dit komt dan ook in aanmerking :
>>> zou een "tikje" beter zijn volgens TS mij schreef ....
Hallo Herr Tielemans,
würde diese empfehlen, ist noch einen Tick besser.
http://www.teleskop-express.de/shop/...ichtsfeld.html
We zullen ZIEN
mvg
Dirk
Laatst gewijzigd door knife; 19-04-12 om 18:25
12 " Skywatcher flex-tube auto-dobson met motorfocussser, Skywatcher 70/500 zelfbouw witlicht zonnekijker met motorfocusser , Skywatcher 60/700 , SPC900NC en ....
Wat het gewicht betreft kom ik dan voor de dobson beter uit ( balans )
Ik heb nog een paar luidspreker magneten die ik eventueel kan op de buis zetten vanonder om het evenwicht goed te krijgen...
Ze wegen 435 gram het stuk, dus daar kan ik al wat mee ( ook als ik de digiscope-adapter gebruik voor fotografie van planeten of maan )
>>> deze weegt ook 450 gram heb ik juist gewogen....
Laatst gewijzigd door knife; 19-04-12 om 16:26
12 " Skywatcher flex-tube auto-dobson met motorfocussser, Skywatcher 70/500 zelfbouw witlicht zonnekijker met motorfocusser , Skywatcher 60/700 , SPC900NC en ....
Inmiddels besteld...
Komt aan voor het beter weer wordt , hoop ik![]()
OEF ! ! !
Heb ik geluk
Zojuist eens gepast of het TMB II planetary 7 mm. oculair op de digiscope-adapter past... Héééél juist
mvg
Dirk
Kijk,
Dit zal ik denk ik ook met mijn 8'' gaan krijgen op een groot object bijv.(m31)
Niet dat ik deze nevel niet ga bekijken!! deze staat op nummer 1 op mijn waarnemingslijst!
Ik denk dat ik daarvoor ook een groot beeldveld ding moet hebben voor m31?
Of zie ik het nu verkeerd?? of denk ik nu verkeerd??
Draadje mag dicht, ben voorzien...
mvg
Dirk