Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: M81_M82 hulp

M81_M82 hulp

Wie kan me wat wegwijs maken in het bewerken van volgende opname:

https://rapidshare.com/files/2340557336/M81-82.TIF

Opname met:
    150mm/f5 Skywatcher op NEQ-6
    25x300s met Canon 400D met CLS-filter

Voorbeelden en bewerkingswijze (photoshop) kan je mailen naar
    y_vg@hotmail.com

Quaoar dennisol's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvg Bekijk bericht
    Voorbeelden en bewerkingswijze (photoshop)
    Ben benieuwd of iemand je helpt en hoe, als je dat dan hier post heb iedereen er wat aan
    Op het moment heb ik veel aan deze engelstalige site AstroBewerkingLessen.

Gr. Dennis

Ralph rwagter's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    15
    Het downloaden duurde ongeveer 20 minuten, het bewerken ongeveer 5 voor dit resultaat.

Het eerste wat ik gedaan heb is met levels de kleuren gebalanceerd (alle kleurhistogramen over elkaar). Vervolgens met curves een omgekeerde s-curve gebruik om het histogram van Rood wat smaller te krijgen (even breed aan groen en blauw). Verder een beetje met levels het zwartpunt terug gebracht. Daarna met "dust and scratches" de hete pixels eruit (dit is eigenlijk not done.) en vervolgens met curves een s-curve gebruikt om het contrast op te trekken. Tussendoor 2x gradient xterminator gebruikt.

Er is nogal wat meer bewerking mogelijk maar dit zou een startpunt kunnen zijn.

Vraagje,

heb je darks en flats gebruikt, ik vermoed van niet want er zit behoorlijk wat thermische ruis in en je ziet de stofjes naar voren gekomen. Ik was wat te lui om een artificial flat te maken.

Groeten,

ralph
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    HEQ5 syntrek - Vixen ED80SF - Skywatcher 80T guidescope - Carl Zeiss Jena 180mm f/2.8- USB EqMod - Artemis 4021 - Logitech Fusion - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Al bedankt iedereen voor de tips en tricks
    Zeker niet vergeten Twan te vermelden de jongste en ook de eerste die zich aanmeldde
    @rwagner: er zijn geen darks of flats gebruikt.
    Hopelijk volgen nog (vele) anderen jullie voorbeeld (waarvoor hartelijk dank).

Dit is het resultaat van Twan
    Alleen met astrotools (voor het eerst) en wat met de Curves en levels heb gespeeld.
    Met de kleuren is er niet gespeeld volgens de jongste astrofotograaf der lage landen

M81-82 Twan.jpg

Quaoar dennisol's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvg Bekijk bericht
    Dit is het resultaat van Twan
    Alleen met astrotools (voor het eerst) en wat met de Curves en levels heb gespeeld.
    Maar volgens mij wat ik nu een beetje snap, begin ook maar net. Als je met je levels en curves gaat spelen, speel je volgens mij ook met je kleuren.
    Ben hem aan het downloaden zal s kijken wat ik er van kan maken.

Regels voor berichten