Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: St Sterrenwacht Rijswijk in de schijnwerpers

Read-only
    Aantal Messier gezien
    2
    Jek.. Daar ga ik dus mooi niet naar toe..

Misschien een bezoekje maar waarnemen No way!

Waarom diehards? Deepsky in die soep van licht is toch niets.

Toch heb ik ooit in hartje utrecht de melkweg kunnen zien in de zomer!! Wat een mooie waarneming..
    Maar licht soep? nee dankje

Moderator jeanpierre's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
    Lichtvervuiling of niet, de club in Rijswijk lijkt me leuker dan menig sterrenwacht op donkerder locaties!
    en daar gaat het eigenlijk om ! Als een sterrenwacht het publiek kan boeien, dan is het doel geslaagd ; populariseren van de wetenschap en sterrenkunde in het bijzonder :-)
    Een sterrenwacht midden de stad trekt sowieso een pak mensen aan. Makkelijker dan eentje op een uitstekende donkere en afgelegen locatie.

jp

Mercurius Eelco's schermafbeelding
    Ik heb hele goede herinneringen aan de sterrenwacht Rijswijk, ook al was waarnemen zelf inderdaad toch wat zeldzaam. Maar de sfeer op de vrijdagavonden was bijna altijd goed, en alleen al het uitwisselen van allerlei kennis was een reden op zich ernaar toe te gaan. En de bereikbaarheid is goed: ook al woonde ik toen helemaal aan de andere kant van Rijswijk (oei !), een simpel busritje was genoeg. En terug lopen als het toch eens mooi helder was, of meerijden met een vriendelijke medebezoeker

Ik hoop dat de sterrenwacht Rijswijk nog lang mag bestaan, ondanks het oprukkende Den Haag wat zo ongeveer om Rijswijk heen aan het uitbreiden is ... ooit was de sterrenwacht nog aan de rand van de stad ...

Regels voor berichten