Kleurbalans verbeterd, iets meer contrast in het geheel gebracht en gecropped (&geroteerd) op Melotte 15.
Toch wel spijt dat ik die FSQ85 heb weggedaan... (reden te meer om een 106 te kopen?)
Melotte-15.png
Kleurbalans verbeterd, iets meer contrast in het geheel gebracht en gecropped (&geroteerd) op Melotte 15.
Toch wel spijt dat ik die FSQ85 heb weggedaan... (reden te meer om een 106 te kopen?)
Melotte-15.png
Wow, beetje hard naar mijn smaak, maar toch wow!
Nanos gigantium humeris insidentes
T is er een beetje over maar het kan wel 8)
Ja ik ben vandaag in een 'over de top'-stemming
Kan ook komen omdat ik nog sneeuwblind ben van de hele dag op het ijs gisteren![]()
Wauw, wat een mooie opname zeg!
200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro
Als het ijs in friesland net zo hard is als jou plaat hebben we een tocht der tochten
Mijn zegen heb je
Nieuw motto voor je daniel
Ipv boterzacht, bonkevaart hard bewerken
Frans
www.sterrenwacht-wave.nl
super mooie opname!
hoe heb je de opname trouwens gemaakt?
Nou bij deze heb ik dan alvast mijn bijdrage geleverd aan de TdT
Ik maak er toch maar niet mijn motto van. Kan een harde plaat immers soms best net zo waarderen als een boterzachte, maar dit laatste geniet doorgaans mijn voorkeur. Het lijkt erop alsof Amerikanen meer van harde, kleurrijke bewerkingen houden en Europeanen meer van zachte gedempte platen trouwens, is dat jou ook wel eens opgevallen?
Af en toe ga ik in ieder geval lekker los in photoshop en overheerst mijn 'artisieke' kant wat resulteert in dergelijke 'eyecandy'.
Ik ben er -hoe dan ook- nog niet in de buurt geweest dus ik kan er ook verder geen uitspraken over doen hoe het er nou echt uitziet
@Diesell
Herbewerking van oudere opnames met de Tak FSQ85. Het zijn tig 1800s NB opnames met Astrodon 5nm filters op een G11 met een QSI583wsg.
Laatst gewijzigd door patrickduis; 06-02-12 om 19:03 Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.
Wat een prachtige opnameben er nog steeds niet goed van
![]()
"Look at what you already accomplished before you take it to the next level."
Ja, heel mooi Daniel! Dat harde vind ik wel mooi. Ik betrap mezelf er ook steeds op, maar toch,, het heeft wel wat!