Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Ngc 4565

Ngc 4565

Ondanks de kou heb ik toch meerdere nachten onder de sterrenhemel doorgebracht tot het weer licht werd.

Eindelijk was het weer helder en ondanks de wind die op sommige avonden behoorlijk stevig aanwezig was en de ontzettend storende maan heb ik toch diverse opnamen kunnen maken vanuit de achtertuin.

Ik heb wat meer tijd besteed aan het bewerken van de foto's en de technieken daarachter. Onder andere heb ik nu voor het eerst een kunstmatige flat gemaakt en toegepast om de verstoring in het beeld te compenseren.

Onderstaand de eerste bewerking van één van de objecten die ik de afgelopen week heb vastgelegd.
    In totaal bijna 3,5u data.

Ik ben naar mijn idee behoorlijk vooruit gegaan!
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    - Orion Optics Uk VX10 Ultra Grade & optimized - Orion Atlas - Vixen 114mm ED SS - AT66ED - Atik 383l+ - Lodestar - EOS 550D - lid van sterrenwacht Halley -

Rhea astromannetje's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    32
    Wow! Er zit erg veel detail in het stelsel. Hard werken loont!
    10" Flextube dobson | 8-24x50 bino
    “Somewhere, something incredible is waiting to be known.”

Moderator John Baars's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Jaa, mooi. Twee lekkere schatjes van stelseltjes. 4565 ligt hier bij kraakhelder weer op de grens met een 14cm Mak. Flink de kou getrotseerd en een hoop tijd geïnvesteerd. Goed werk!
    Schiedam: GP-DX, Vixen ED102/9, OMC140/14.3, Pronto 70/6.8, Swift 20*80, Jena 10*50,
    Eden 8*42. Sterrenwacht Rijswijk: Meade LX200 12", C8, Polarex 10 cm, 8 cm ED + Lunt.

Als er na het bewerken wat moois naar voren komt, dan is het de investering altijd wel waard!

Ik ben er erg tevreden over, en ben verrast door de hoeveelheid details die naar voren zijn gekomen.
    Optisch is de telescoop precies wat ik ervan had verwacht

Tips zijn overigens ook van harte welkom!
    - Orion Optics Uk VX10 Ultra Grade & optimized - Orion Atlas - Vixen 114mm ED SS - AT66ED - Atik 383l+ - Lodestar - EOS 550D - lid van sterrenwacht Halley -

Heel mooi, echt en kick om na een nacht ploeteren een resultaat te zien op je monitor.
    Goed gedaan
    Frans
    www.sterrenwacht-wave.nl

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Erg mooi Dennis! Goed gedaan.
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Dank!

Ik ben benieuwd hoeveel meer ik eruit ga halen wanneer de maan er niet is en ik de setup op een donkere plek zet!

Regels voor berichten