Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Ngc 7380 (22 uur data)

Ngc 7380 (22 uur data)

Hallo allemaal,

wat een prachtige nachten hebben we achter de rug, dat er nog velen mogen volgen
    Deze mooie dagen hebben ons de gelegenheid gegeven om meer data te schieten van de Ngc 7380.
    Met name S2 en O3.

Voor luminance hebben we de beste 5 ha opnamen gebruikt. Dit om maar niet in te leveren op detail.
    Verdere details staan in het frame om de foto heen.

Volledige resolutie:
    http://www.ruimtefotografie.org/foru...=155&mode=view

Graag opbouwende kritiek,
    bedankt voor het kijken,

Groetjes,
    Ton en Marc.
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    Per aspera ad astra

Mimas Diesell's schermafbeelding
    WAUW..

oke dat is een serieuze plaat.
    netjes gedaan! en 22 uur aan data.. das niet niks.

Mooi, technische perfecte opnames wauw wat een resolutie, perfect gevolgd, kleine sterren en dat met een SCT en 2700 sec subs.

Nu puntje van kritiek, ik zou de 3 kleuren van het zelfde zwartpunt laten vertrekken en toch iets verder zetten dan zo vlak tegen de linker kant. (ik vind hem iets te donker zo ik heb het vnml op het rood)

Yves.

Inderdaad een strakke plaat , ik sluit mij aan bij Yves.
    Er zou volgens mij meer kleur , metname rood in kunnen .
    Het zou hem nog mooier maken dan hij al is.

Ben wel benieuwd naar jullie manier van bewerken.
    Frans
    www.sterrenwacht-wave.nl

Respect voor het vergaren van zoveel data, je kan zien dat het loont. Ben het ook wel met de overige reacties eens dat wat meer kleur geen kwaad kan, maar voor de rest zeer strakke plaat.
    Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Ralph rwagter's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    15
    allereerst natuurlijk weer prachtige plaat, in het engels vind ik de term "eerie" goed toepasselijk. Voor 22 uur data had ik wel wat meer signaal verwacht en inderdaad lijkt het histogram wel erg dicht tegen de 0-lijn aan te zitten. Ook zijn de kleuren nog niet helemaal in balans maar dat doet niet af van de fantastische sfeer van de plaat. Als ik dan echt slakken op zout leg dan lijkt me de rand van de nevel linksonder wel erg verscherpt ??

Ralph
    HEQ5 syntrek - Vixen ED80SF - Skywatcher 80T guidescope - Carl Zeiss Jena 180mm f/2.8- USB EqMod - Artemis 4021 - Logitech Fusion - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Dank voor de opmerkingen en complimenten!

@Manon, eens.

@Frans, we gebruiken tonemapping om onze opnamen te bewerken.

Ook zijn de kleuren nog niet helemaal in balans
    @Ralph, dank!

In al mijn enthousiasme heb ik mijn kleuren tonemap niet goed in balans gehad.
    En niet gehinderd door enige controle op het histogram volledig losgegaan met de selective color optie in Photoshop.

Goed ik ga nu natuurlijk niet als een wilde weer deze foto bewerken, dus de nabewerking houden jullie tegoed!
    Ik heb natuurlijk net wel even wat geëxperimenteerd, en er zit natuurlijk nog veel meer in qua kleur, maar als de balans niet goed is...

Nu weer lekker verder met de Ngc 1491, ben nu s2 opnamen aan het maken!

Groetjes,
    Marc.
    Per aspera ad astra

Ja jullie NB-ers hebben geluk. Ik als OSC RGB-er moet nu helaas verstek laten gaan door onze naarste buur.
    Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Het volgen gaat echt 100%. Een super montering hebben jullie!
    Ik heb t idee dat f10 (toch?) een tikkie teveel gevraagd is voor dit object.
    Motto: Boterzacht bewerken!

Moderator John Baars's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Poeh.. mooi hoor...indrukwekkend.
    Iets meer rood zou mogen. Maar ik ben alleen maar een toeschouwer langs de zijlijn en geen veldspeler in deze.
    Schiedam: GP-DX, Vixen ED102/9, OMC140/14.3, Pronto 70/6.8, Swift 20*80, Jena 10*50,
    Eden 8*42. Sterrenwacht Rijswijk: Meade LX200 12", C8, Polarex 10 cm, 8 cm ED + Lunt.

Regels voor berichten